«نامزدان انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها می‌توانند بدون رقابت آزاد به وظایف‌شان برگردند»

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی اعلام کرده است افرادی که برای نامزد شدن در انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها از وظایف‌شان کنار رفته بودند، می‌توانند بدون رقابت به وظایف‌شان برگردند.

در اعلامیه‌ی این کمیسیون که امروز شنبه (22 جدی) منتشر شده، آمده است که این تصمیم بر اساس فرمان رییس‌جمهور اشرف غنی گرفته شده و این افراد می‌توانند از تاریخ صدور این حکم تا مدت یک ماه، بدون رقابت آزاد، دوباره به وظایف‌شان برگردند.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که این حکم رییس‌جمهور غنی به تاریخ نوزدهم جدی سال جاری با در نظرداشت نظریه‌ی حقوقی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی صادر شده است.

بر اساس این حکم، اگر کارمندان خدمات ملکی در زمان تعیین شده به ادارات مربوطه مراجعه نکنند، بست‌های خدمات ملکی را فقط می‌توانند از طریق رقابت آزاد به‌دست بیاورند.

در بخشی از این حکم آمده است: «در صورتی‌که در بست‌های مربوط به نامزدان مستعفی شوراهای ولسوالی‌ها، اشخاص دیگر از طریق رقابت آزاد مقرر گردیده باشند، نامزدان مستعفی در بست‌های خالی مماثل بدون سپری نمودن پروسه‌ی رقابت آزاد، شامل وظایف گردند.»

همچنان گفته شده است که آن‌عده از کارمندان خدمات ملکی که در انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها از وظایف‌شان کنار رفته بودند اما در انتخابات پارلمانی به‌عنوان نامزد اشتراک کرده‌اند، شامل این امتیاز نمی‌شوند.

انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها که قرار بود همزمان با انتخابات پارلمانی به تاریخ 28 میزان سال جاری برگزار شود، به دلیل کامل نشدن شمار قانونی نامزدان شوراهای ولسوالی‌ها در برخی از ولایات کشور، برگزار نشد.

قرار است این انتخابات همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای ولایتی به تاریخ 29 سرطان سال آینده برگزار شود.