HPC

رهبر جماعت اسلامی پاکستان: به روند صلح افغانستان کمک می‌کنم

اطلاعات روز: محمدعمر داوودزی، رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح و نماینده‌ی ویژه رییس‌جمهور در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح شام روز پنج‌شنبه (بیستم جدی) با مولوی سراج‌الحق، رهبر جماعت اسلامی پاکستان دیدار کرده است. سراج‌الحق در این دیدار گفته است که در راستای آغاز مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان همکاری می‌کند.

در یک اعلامیه‌ی شورای عالی صلح افغانستان که امروز جمعه (21 جدی) منتشر شده، آمده است که دو طرف در این دیدار روی موضوعات مهم و عملی برای رسیدن به صلح در افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

در اعلامیه گفته شده است که آقای داوودزی در این دیدار از رهبر جماعت اسلامی پاکستان خواسته است تا به‌خاطر آغاز مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان همکاری کند.

بر اساس اعلامیه، رهبر جماعت اسلامی پاکستان نیز صلح در افغانستان را مهم خوانده و گفته است: «امروز صدای ملت افغانستان برای صلح واحد شده است و برای همکاری در این بخش ما حاضر هستیم.»

رییس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح روز سه‌شنبه (هجدهم جدی) در یک سفر رسمی چهار روزه به پاکستان رفته است.

او در جریان این سفر با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه‌ی پاکستان، مولانا فضل‌الرحمن، رییس جمعیت علمای پاکستان، اسفندیار ولی خان، رهبر حزب عوامی نیشنل پاکستان، قبله ایاز، رییس شورای تفکر اسلامی پاکستان و آفتاب احمد خان شیرپاو،‌ رییس حزب قومی وطن پاکستان نیز دیدار و در مورد صلح افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده است.