امنیت ملی یک شبکه‌ی یازده نفری حملات تخریبی و تروریستی طالبان را از شهر قندهار بازداشت کرد

اطلاعات روز: ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده است که نیروهای امنیت ملی در یک عملیات خاص یک شبکه‌ی یازده نفری حملات تخریبی و تروریستی طالبان را از شهر قندهار بازداشت کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی این ریاست که امروز چهارشنبه (نوزدهم جدی) منتشر شده، آمده است که عبدالغفار و حبیب‌الله، دو فرد انتحاری که از سوی ملا نذیر و ملا زین‌الله در شهر پشاور پاکستان آماده‌ی حمله‌ی انتحاری شده و قصد داشتند بر اهداف ملکی در منطقه‌ی «عینو مینه» شهر قندهار حملات انتحاری انجام بدهند، از سوی نیروهای امنیت ملی بازداشت شده‌اند.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که محب‌الله و محمدیونس دو فرد انتقال‌دهنده‌ی افراد انتحاری از چمن پاکستان به قندهار، عبدالقاهر و عبدالغنی دو فرد انتقال‌دهنده‌ی سلاح و مهمات از چمن پاکستان به گروه طالبان به قندهار، سید محمد، فرمانده گروه شش نفری طالبان، نثاراحمد، محمد یعقوب، سید احمد و محمدابراهیم، از اعضای طالبان در قندهار که مصروف فعالیت‌های تخریبی و تروریستی بودند، از سوی نیروهای امنیت ملی بازداشت شده‌اند.

امنیت ملی گفته است که افراد بازداشت شده به ‌دستور رهبری گروه تروریستی طالبان در مربوطات ولسوالی‌های شاه‌ولیکوت، ژیری، میوند و شهر کندهار مصروف فعالیت‌های تخریبی، تروریستی، حمله بر پاسگاه‌های امنیتی،  قطار‌های اکمالاتی و اهداف ملکی بودند.

تمامی این افراد به جرم‌شان اعتراف کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *