منبع: dvidshub.net

رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان: امنیت ملی یک متهم ترور جنرال رازق را رها کرده است

اطلاعات روز: نثاراحمد غوریانی، رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نمایندگان می‌گوید که امنیت ملی یک متهم ترور جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین پولیس قندهار را آزاد کرده است.

آقای غوریانی امروز چهارشنبه (نوزدهم جدی) در نشست عمومی مجلس نمایندگان گفت که با وجود درخواست‌ها و تماس‌های پی‌هم هیأت بررسی مجلس، ریاست امنیت ملی تاکنون در مورد بررسی پرونده‌ی ترور جنرال رازق همکاری نکرده است.

او گفت: «سه متهم ترور جنرال رازق در بازداشت امنیت ملی‌اند، اما به تازگی خبر شدیم که یک فرد آنان بدون حکم دادگاه از سوی این ریاست رها شده است.»

لالی حمیدزی، نماینده‌ی مردم قندهار در مجلس نمایندگان نیز گفت که معصوم استانکزی، رییس امنیت ملی عاملان ترور جنرال رازق را رها کرده است.

او گفت که مردم قندهار از استانکزی در مورد چگونگی ترور جنرال رازق و اقدامات این ریاست در مورد پیگیری عاملان این رویداد پاسخ می‌خواهند.

به گفته‌ی حمیدزی، هیأت بررسی مجلس تمامی بررسی‌ها در مورد چگونگی ترور جنرال رازق را به اتمام رسانده و تنها تحقیق از سه متهمی که در بند امنیت ملی‌اند، باقی مانده است که این ریاست در زمینه همکاری نمی‌کند.

در همین حال، امیرخان یار، معاون دوم مجلس نیز از ریاست امنیت ملی خواست که با هیأت بررسی مجلس نمایندگان همکاری کند تا این مسأله به‌صورت جدی بررسی شود. او همچنان گفت که ریاست امنیت ملی نباید بدون بررسی و تحقیق متهم را آزاد کند.

روز گذشته مجلس سنا نیز یک هیأت ویژه را به ریاست محمدعلم ایزدیار، معاون اول این مجلس تعیین کرد تا ترور جنرال رازق را به‌گونه‌ی مستقلانه بررسی کند.

پیش از این محمدمعصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی گفته بود که 22 فرد مظنون در پیوند به این رویداد زیر تحقیق قرار دارند. او همچنان گفته بود که تمامی اسناد و شواهد در مورد چگونگی ترور جنرال رازق در پنج مرحله بررسی شده و نتایج بررسی‌ها نیز جمع‌بندی شده است.

جنرال عبدالرازق فرمانده پیشین پولیس ولایت قندهار به تاریخ 26 میزان سال جاری توسط یکی از محافظان زلمی ویسا، والی قندهار در پایان یک نشست امنیتی، ترور شد. مهاجم زمانی دست به شلیک زد که جنرال رازق و دیگر مقام‌های محلی قندهار با جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان از جلسه بیرون شده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *