دادستانی کل پرونده‌ی تمیم شنسب را به دادگاه فرستاد

اطلاعات روز: دادستانی کل کشور اعلام کرده است که پرونده‌ی تمیم شنسب و شریکان جرمی‌اش پس از تحقیقات لازم به دادگاه سپرده شده است.

جمشید رسولی، سخن‌گوی دادستانی کل امروز سه‌شنبه (هجدهم جدی) گفته است که پرونده‌ی تمیم شنسب و 19 نفر از شریکان جرمی‌اش از سوی این اداره به دادگاه فرستاده شده است.

آقای رسولی گفته است که تمیم شنسب و افرادش به قتل دو نفر، مجروحیت پنج نفر، سرپیچی از حکم دادگاه، اخلال نظم عامه، تجاوز علیه کارمندان خدمات عامه، غصب ملکیت و جبران خسارات وارده به دولت و افراد متهم‌اند.

گفتنی است که به تاریخ دوازدهم قوس سال جاری نیروهای پولیس برای تخلیه‌ی یک خانه در منطقه‌ی چهارراهی انصاری شهرنو کابل رفته بودند که با مقاومت محافظان این خانه مواجه شدند.

وزارت داخله در آن زمان اعلام کرده بود که این خانه مربوط به فردی به نام تمیم شنسب معروف به «تمیم وردک» است و قرار بود بر اساس حکم محکمه و با حضور دادستان موظف تخلیه شود که از سوی محافظان تمیم وردک بالای نیروهای پولیس تیراندازی شده است.

یک روز پس از وقوع این رویداد، پولیس کابل اعلام کرد که تمیم شنسب معروف به «تمیم وردک» پس از نزدیک به 24 ساعت درگیری، همراه با بیش از ده نفر از همراهانش بازداشت شده‌اند.

در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و محافظان تمیم شنسب، یک پولیس کشته و هفت نفر دیگر به شمول شش پولیس و یک خبرنگار زخمی شده بودند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *