وزارت داخله: پاسگاه‌های ثابت در شهر کابل جایش را به پاسگاه‌های سیار می‌دهد

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور در سلسله‌ی اقداماتش این‌بار از شیوه‌ی جدید تأمین امنیت در شهر کابل خبر داده است که بر اساس آن، پاسگاه‌های ثابت در نقاط مختلف شهر کابل را برداشته و به‌جای آن روی «پاسگاه‌های سیار» تمرکز می‌کند.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز دوشنبه (دهم جدی) منتشر شده، آمده است که این اقدام به‌منظور ایجاد امنیت روانی به شهروندان کابل، توسل به شیوه‌ی جدید تأمین امنیت، توسعه‌ی بخش‌های غیر علنی و زیر پوشش برای پولیس، غافل‌گیر کردن جنایت‌کاران و ایجاد تحرک و سرعت در اقدام نیروهای پولیس صورت گرفته است.

وزارت داخله افزوده است که این روند در ناحیه‌ی یازدهم شهر کابل تطبیق شده و در دیگر نواحی این شهر نیز تطبیق خواهد شد.

این وزارت در عین حال از شهروندان کابل خواسته است تا با گزمه‌های شهری همکاری کرده و موارد مشکوک را به آنان گزارش دهند.

در بخشی از اعلامیه‌ی وزارت داخله آمده است: «اين روش علاوه بر ايجاد موثريت در مديريت وقت و منابع، نيروی پوليس را از حالت قابل پيش‌بينی و آسيب‌پذيري بيرون ساخته و شبکه‌هاي جنايت‌کار را سرگردان و مخشوش ساخته است.

این وزارت به شهروندان کابل هشدار داده است که به اوامر پولیس احترام کنند و در صورت ضرورت به پولیس اجازه‌ی فیر نیز داده شده است.

این در حالی است که وزارت داخله پیش از این در چند اقدام دیگر کارمندان این وزارت و نیروهای پولیس را از ورود به سفارت‌خانه‌های خارجی و حق اظهار نظر در مورد صلح و سیاست خارجی افغانستان نیز منع کرده است.