وزارت کار برای جلوگیری از آلودگی هوا، زمان کاری ادارات دولتی در شهر کابل را تغییر داد

اطلاعات روز: وزارت کار،‌ امور اجتماعی، شهدا و معلولین افغانستان در هماهنگی با اداره‌ی ملی حفاظت محیط زیست زمان کاری ادارات دولتی در شهر کابل را به دلیل آلودگی هوا تغییر داده است.

در اعلامیه‌ی وزارت کار که امروز سه‌شنبه (چهارم جدی) منتشر شده،‌ آمده است که این اقدام به منظور جلوگیری از آلودگی هوا در شهر کابل، جلوگیری از ازدحام ترافیکی که منجر به تراکم گازهای مضر و ذرات معلق در هوا در فصل زمستان می‌شود و نیز جلوگیری از مصاب شدن شهروندان به امراض مختلف، ‌ صورت گرفته است.

در اعلامیه گفته شده است: «… به استناد فقره‌ی سوم ماده‌ی سی‌ام و فقره‌ی پنجم ماده‌ی سی‌ویکم قانون کار،‌ رژیم کار ادارات دولتی را با واحد‌های دومی‌شان در دو تایم کاری از تاریخ 5 جدی الی اخیر حوت سال 1397 تنظیم گردیده است.»

بر اساس این زمان‌بندی، زمان کاری وزارت‌های ارشاد،‌ حج و اوقاف، ترانسپورت،‌ صحت عامه، امور زنان،‌ عدلیه، معارف، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، اقتصاد، اطلاعات و فرهنگ، وزارت دولت در امور پارلمانی، معادن و پترولیم، زراعت، صنعت و تجارت،‌ امور مهاجرین و عودت‌کنندگان و ادارات مستقل دولتی چون اداره‌ی ملی احصاییه،‌ اداره‌ی مستقل هوانوردی، ارگان‌های محلی، شهرداری کابل، جمعیت هلال احمر یا سره میاشت، اداره‌ی ملی نورم و استندرد، اداره‌ی عالی تفتیش و شرکت برشنا از ساعت 8:30 صبح و با در نظر داشت یک ساعت وقفه برای صرف نان و ادای نماز الی ساعت 4:30 بعد از ظهر تعیین شده است.

وزارت کار

وزارت کار همچنان گفته است که زمان کاری دیگر وزارت‌خانه‌ها و ادارات مستقل دولتی که رژیم کار‌شان به اساس پنج روز کاری تنظیم شده است، از ساعت 7:30 صبح الی 3:30 بعد از ظهر تعیین شده است.

این وزارت تأکید کرده است که آن‌عده ادارات شهر کابل که رژیم کار‌شان به اساس شش روز کاری در هفته تنظیم گردیده است، طبق رژیم کار قبلا اعلان شده الی اخیر ماه حوت سال۱۳۹۷ به کار شان ادامه داده و ادارات غیردولتی، موسسات خارجی و سکتور خصوصی نیز بر اساس رژیم کار که قبلا از سوی وزارت کار تنظیم شده است، به کار شان ادامه دهند.

دیدگاه‌های شما
  1. مطمین استم که همه این اقدامات غیر مسلکی و بی معنی اند و با عث هیچ تغییر مثبت در آلودگی هوا نخواهد شد. باین اقدام وزارت کار و اداره حفاظت محیط زیست صرف میخواهند در قبال این معظله محیطی رفع مسوولیت کاذب نمایند. با احترام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *