وزارت صحت: در حمله بر دو ساختمان دولتی در کابل 43 نفر کشته و 25 نفر دیگر زخمی شده‌اند

اطلاعات روز: وزارت صحت عامه‌ی کشور اعلام کرده است که در حمله به دو ساختمان دولتی در شهر کابل تاکنون 43 کشته به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند.

وحید مجروح،‌ سخنگوی این وزارت صبح امروز سه‌شنبه (چهارم جدی) به روزنامه اطلاعات روز همچنان گفت که در این رویدادها 25 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

حوالی ساعت 3:15 دقیقه بعد از ظهر دوشنبه نخست یک موتر بمب‌گذاری شده در برابر وزارت فواید عامه و معینیت شهدا و معلولین منفجر شده و سپس سه فرد مهاجم وارد این دو ساختمان شدند.

نجیب دانش،‌ سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که این حمله پس از حدود هفت ساعت درگیری،‌ پایان یافته و 357 نفری که در این دو ساختمان گیر مانده بودند، از سوی نیروهای امنیتی آزاده شده‌اند.

آقای دانش همچنان گفته است که در این دو رویداد دست‌کم 25 نفر به شمول یک زن و یک پولیس کشته و 20 نفر دیگر به شمول دو سرباز پولیس زخمی شده‌اند.

فرد یا گروهی تاکنون مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

رییس‌جمهور اشرف غنی ضمن محکوم کردن این حمله گفته است که «ترورییستان توانایی مبارزه‌ی رودررو با نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را ندارند و با پنهان کردن شکست‌شان بر غیرنظامیان، تأسیسات عامه و به آن اداره‌یی که برای خانواده‌های شهیدان و معلولین خدمات ارایه می‌کرد، حمله کردند، مگر آن‌ها هرگز از راه وحشت به اهداف شان نمی‌رسند.»

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت افغانستان نیز در توییتی گفته است: «طالبان جنایت‌کار باید بدانند که با هر حمله‌یی که علیه مردم ما انجام می‌دهند، عزم ما برای ازبین بردن آن‌ها بیشتر تقویت می‌شود.»