MOI

«9 نفر به شمول چهار سرباز پولیس به اتهام جمع‌آوری پول غیر قانونی در کابل بازداشت شدند»

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ی کشور اعلام کرده است که نیروهای پولیس ملی 9 نفر به شمول چهار سرباز پولیس را به اتهام جمع‌آوری پول غیر قانونی در نقاط مختلف شهر کابل بازداشت کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز سه‌شنبه (27 قوس) منتشرشده، آمده است که این افراد به اتهام اخاذی و گرفتن پول غیر قانونی از نزد دست‌فروشان در مناطق مختلف شهر کابل بازداشت شده‌اند.

در اعلامیه همچنان گفته شده است: «پولیس از منطقه‌ی پل خشتی، حوزه‌ی دوم امنیتی کابل، فردی را بازداشت کرده که روزانه چهار هزار افغانی از نزد دست‌فروشان جمع‌آوری وبه منسوب پولیس که مسوولیت ساحه را به عهده داشت، می پرداخت.»

همچنان یک فرد دیگر که مبلغ ده هزار و 540 افغانی را از نزد دست‌فروشان جمع‌آوری و به مسوول پولیس ساحه‌ی چهارراهی کمپنی در مربوطات حوزه‌ی پنجم امنیتی پولیس می‌پرداخت، حین پرداخت پول بازداشت شده است.

وزارت داخله همچنان گفته است که دو نفر دیگر که مبلغ 25 هزار افغانی را از نزد دست‌فروشان جمع‌آوری کرده و می‌خواستند آن را به مسوول پاسگاه پولیس در مربوطات حوزه‌ی پنجم تحویل دهند، نیز بازداشت شده‌اند.

در اعلامیه‌ی وزارت داخله گفته شده است که دوسیه‌های نسبتی افراد بازداشت شده برای بررسی همه‌جانبه به ریاست دادستانی نظامی مبارزه علیه فساد اداری سپرده شده است.