نمایندگان امریکا و طالبان امروز در امارات متحده‌ی عربی با هم مذاکره می‌کنند

اطلاعات روز: درحالی که پیش از این گفته می‌شد مذاکرات میان طالبان و نمایندگان امریکا قراراست روز دوشنبه (26 قوس) در پاکستان صورت بگیرد، اما گروه طالبان اعلام کرده است که این مذاکرات امروز دوشنبه در امارات متحده‌ی عربی آغاز می‌شود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان یک‌شنبه شب (25 قوس) با نشراعلامیه‌یی گفته است که در این نشست افزون بر نمایندگان طالبان و امریکا، نمایندگانی از کشورهای عربستان سعودی، پاکستان و امارات متحده‌ عربی نیز شرکت خواهند کرد.

این در حالی است که عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز جمعه گذشته در نشستی در شهر پشاور این کشور گفته بود که پاکستان روز دوشنبه (26 قوس) میزبان مذاکرات صلح میان گروه طالبان و نماینده‌‎ی امریکا خواهد بود.

روز گذشته صبغت‌الله احمدی، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی افغانستان نیز از برگزاری نشست دوجانبه میان زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان و نمایندگان طالبان در پاکستان خبر داده و گفته بود که افغانستان از هر نشستی که منجر به تأمین صلح در این کشور شود استقبال می‌کند.

آقای احمدی به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که به نمایندگی از افغانستان هیچ کسی در نشست دوجانبه‌ی زلمی خلیل‌زاد و نمایندگان طالبان در پاکستان حضور نخواهد داشت اما تلاش‌های امریکا برای تأمین صلح در افغانستان با حکومت این کشور کاملا هماهنگ است.