«شماری از کارمندان وزارت خارجه در مخالفت با امتحان تافل دست به اعتراض زده‌اند»

اطلاعات روز: شماری از کارمندان وزارت خارجه‌ی کشور صبح امروز دوشنبه (26 قوس) در برابر ساختمان این وزارت دست به اعتراض زده‌اند.

صبغت‌الله احمدی، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ با تأیید این خبر به روزنامه اطلاعات روز گفت که این کارمندان در مخالفت به «امتحان تافل» دست به اعتراض زده‌اند.

آقای احمدی گفت: «معترضان از جمله افرادی اند که عمری را دردستگاه دیپلماسی افغانستان زحمت کشیده‌اند، همگی به زبان‌های خارجی بلدیت دارند فقط بخاطر«امتحان تافل» این‌ها اعتراض دارند و بعضی کسانی که در این اعتراضات شرکت کرده‌اند در آمریکا تحصیل کرده‌اند و لیسانس و ماستری شان را در امریکا به‌دست آورده‌اند، این‌ها فقط اعتراض داشتند به‌خاطر برگزاری آزمون تافل، در حالی که بیشتر این افراد به یکی از 5 زبان بین‌المللی آشنایی دارند.»

او تأکید کرد که اعتراض حق هر شهروند است و این کارمندان تظاهرات نه، بلکه در مخالفت با «امتحان تافل» اعتراض کرده‌اند.

این در حالی است که به تاریخ یک میزان سال جاری، کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی اعلام کرده بود که این کمیسیون در هماهنگی با وزارت امور خارجه‌ی کشور چگونگی سطح مهارت‌ها و تسلط کارمندان این وزارت بر زبان‌های خارجی را ارزیابی می‌کند.

این کمیسیون در اعلامیه‌یی گفته بود: «بررسی‌های مشترک وزارت خارجه و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی نشان می‌دهد که شماری از کارمندان این وزارت به خاطر نداشتن مهارت‌های لازم به یکی از پنج زبان مهم بین‌المللی، نمی‌توانند تمامی امور مربوط به وظایف‌شان را در کشورهای محل وظیفه، به وجه احسن انجام بدهند.»

در اعلامیه همچنان گفته شده بود که به منظور ارزیابی ظرفیت زبانی کارمندان وزارت خارجه، طرزالعمل مشخصی ترتیب شده که براساس آن کارمندان وزارت خارجه در داخل و خارج از کشور برای تثبیت سویه، باید امتحان زبان‌های بین‌المللی را مطابق معیارهای پذیرفته‌شده بین‌المللی سپری کنند.

براساس این طرزالعمل، برای ارزیابی مهارت در زبان انگلیسی، امتحان تافل در نظر گرفته شده است. کارمند وزارت خارجه باید به یکی ازپنج زبان مهم بین‌المللی تسلط داشته باشد.

دیدگاه‌های شما
  1. تجربه که یکبار بنده جهت تایید و ترجمه تذکره به این اداره داشتم،دیدم یک تعداد اشخاص واقعا بدون هیچگونه لیاقت و شایستگی نداشتند،بنده را یک ماه اذیت کرد کا با امنیت معرفی میکنم تذکره ات جعلی است.از اداره ثبت احوال نفوس دو بار اثناد تاییدیه بردم که نشان میداد،تذکره جعل نبود.فقط بخاطر رشوه بهانه تراشی میکردند این کثافت ها.
    یک عمر در فساد و بدبختی کشور غرق بودید،بگذارید جوانان که تافل دارند و لیاقت دارند هم سهم داشته باشند،تا از یک طرف بیکاری مهو شود از طرف دیگر قشر جوان کشور روی کار آیند،مال پدر تان نیست اداره دولتی که از امتحان لیاقت می ترسید اگر لیاقت دارید و واقعا شایستگی دارید رقابت سالم کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *