کمیسیون انتخابات: روند بازشماری و تفتیش آرای کابل به پایان رسید

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که روند بازشماری و تفتیش آرای انتخابات پارلمانی حوزه‌ی انتخاباتی ولایت کابل به پایان رسیده است.

عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات امروز یک‌شنبه (25 قوس) به روزنامه اطلاعات روز گفت که روند بازشماری و تفتیش آرای انتخابات پارلمانی ولایت کابل در حضور نمایندگان نهادهای ناظر انتخاباتی، نمایندگان احزاب سیاسی،‌ نمایندگان جامعه‌ مدنی، کمیسیون شکایات انتخاباتی و … به پایان رسیده است.

آقای ابراهیمی همچنان گفت که از 558 مرکز رأی‌دهی در حوزه‌ی انتخاباتی کابل آرای 183 مرکز و از سه هزار و 341 محل رأی‌دهی نیز آرای یک هزار و290 محل بازشماری و تفتیش شده است.

به گفته‌ی او،‌ هرگونه تغییر در آمار آرا از وظایف اصلی کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی است و این کمیسیون پس از بررسی شکایات و اعتراضات در زمینه تصمیم خواهد گرفت.

معاون سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات همچنان افزود که این کمیسیون تلاش می‌کند که نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی ولایت کابل را تا اوایل هفته‌ی آینده اعلام کند.

این در حالی است که به تاریخ 15 قوس کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی تمامی آرای حوزه‌ی انتخاباتی ولایت کابل را به دلیل تقلب‌ها وجرایم گسترده‌ی انتخاباتی باطل اعلام کرده بود.

این تصمیم کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی موجب شد که روند بازشماری و تفتیش آرای کابل برای یک هفته به تأخیر بیافتد.