NY Times

انفجار ماین کنار جاده‌یی در ولسوالی جاغوری ولایت غزنی دو کشته برجا گذاشت

اطلاعات روز: دفتر مطبوعاتی والی غزنی اعلام کرده است که در انفجار ماین کنار جاده‌یی در ولسوالی جاغوری این ولایت دو نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این دفتر که امروز شنبه (24 قوس) منتشر شده، آمده است که حوالی ساعت چهار عصر روز گذشته موتر حامل غیرنظامیان در نزدیکی روستای حوتقول ولسوالی جاغوری با ماین کنار جاده‌یی برخورد کرده است که در نتیجه دو غیرنظامی کشته و چهار غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

در همین حال،‌ دفتر مطبوعاتی والی غزنی از کشف یک ذخیره‌گاه اسلحه درولسوالی جاغوری نیز خبر داده است.

در اعلامیه‌ی این دفتر گفته شده است که این ذخیره‌گاه از سوی نیروهای امنیت ملی در روستای آب‌خوی جاغوری کشف شده است.

از این ذخیره‌گاه اسلحه یک میل توپ 82 ملی‌متری، یک میل دهشکه، 13 هزار و 130 فیر مرمی پیکا، سه هزار و 250 فیر مرمی کلاشینکوف، 102 فیر راکت‌انداز، دو هزار و 382 فیر مرمی دهشکه، دو هزار و 520 فیر مرمی M16، هفت حلقه بمب دستی، پنج فیر مرمی هاوان، 25 فیر بمب افگن، 24 حلقه سرگلوله توپ 82 ملی‌متری و 50 فیر مرمی آگییس به‌دست نیروهای امنیتی افتاده است.

بر اساس اعلامیه، در پیوند به کشف ذخیره‌گاه اسلحه، صاحب خانه از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

این در حالی است که در 16 عقرب طالبان از سمت رسنه، از مربوطات ولسوالی گیلان ولایت غزنی بر بخش‌هایی از ولسوالی جاغوری حمله کردند.

طالبان در جریان این حمله‌ی‌شان بر ولسوالی جاغوری، به‌خاطر جلوگیری از پیش‌روی نیروهای امنیتی اکثر راه‌های که به روستای حوتقول می‌رسید،‌ را ماین فرش کرده‌ بودند.

به دنبال راه‌اندازی عملیات تصفیوی در ولسوالی جاغوری،‌ به تاریخ دهم قوس دفتر مطبوعاتی والی غزنی اعلام کرد که وضعیت در این ولسوالی به حالت عادی برگشته و بی‌جاشدگان می‌توانند به مناطق شان برگردند.