GMIC

وزارت امور زنان: خشونت در برابر زنان در سال جاری نزدیک به دو هزار قضیه کاهش یافته است

اطلاعات روز: همزمان با پایان کارزار 16 روزه‌ی مبارزه با خشونت در برابر زنان، اکنون وزارت امور زنان افغانستان از کاهش قضایای خشونت در برابر زنان در سال جاری در این کشور خبر می‌دهد.

سپوژمی وردک، معین پالیسی و مسلکی وزارت امور زنان امروز سه‌شنبه(بیستم قوس) در یک نشست خبری در مرکز رسانه‌های حکومت گفت که در سال جاری چهارهزار و 831 قضیه‌ی خشونت در برابر زنان نزد این وزارت به ثبت رسیده است در حالی که این رقم در سال گذشته به شش هزار و 600 قضیه می‌رسید.

خانم وردک همچنان گفت که کارزار 16 روزه‌ی مبارزه با خشونت در برابر زنان با موفقیت به پایان رسید و در این مدت حدود یک هزار و 400 زن که به بیماری دیابت یا مرض شکر گرفتار بودند،‌ از سوی وزارت صحت عامه به‌صورت رایگان درمان شده‌اند.

او گفت: «ما از مراکز معتادین زنان در خوشحال مینه بازدید کرده‌ایم و از شرکای ملی و بین‌المللی مان خواهان ایجاد یک مرکز مشخص برای این زنان بعد از تداوی و ایجاد کار برای این زنان می‌باشیم.»

معین پالیسی و مسلکی وزارت امور زنان افزود که این وزارت برای زنان در مراکز حمایوی نیز کارت هویت گرفته و برای آن‌ها کارت خاص صحی نیز توزیع کرده است تا از تداوی و در صورت نیاز از جراحی رایگان بهره‌مند شوند.

خانم وردک علاوه کرد که وزارت امور زنان در جریان کارزار 16 روزه درسه میزگرد درباره‌ی خشونت در برابر زنان و یک میزگرد دیگر نیز درباره‌ی مشکلات زنان اشتراک کرده است.

این در حالی است که روز دوشنبه عبدالله عبدالله،‌ رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در مراسم پایان کارزار 16 روزه‌ی مبارزه با خشونت در برابر زنان در کابل گفته بود که خشونت یک مشکل اجتماعی است که بر سلامت جامعه، اقتصاد، رشد، انکشاف، توسعه و اهدافی که مردم برای یک زندگی بهتر دارند، تأثیر می‌گذارد.

آقای عبدالله گفت که هنوز هم خشونت در انواع و در سطوح مختلف در کشور وجود دارد و مردم از آن رنج می‌برند. به گفته‌ی او، این وظیفه‌ی تمام مردم افغانستان است که در این راستا با اراده‌ی استوار مبارزه کنند.