دادستان کل وظیفه‌ی شش عضو «فدراسیون فوتبال افغانستان» را به حالت تعلیق درآورد

اطلاعات روز: به دنبال اتهام بدرفتاری و آزار جنسی با شماری از اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در فدراسیون فوتبال این کشور، دادستان کل وظیفه‌ی شش عضو فدراسیون فوتبال به شمول کرام‌الدین کریم، رییس این فدراسیون را به حالت تعلیق در آورده است.

فضل فضلی، مشاور ارشد رییس‌جمهور اشرف غنی در صفحه‌ی رسمی توییتر خود نوشته است: «پس از بررسی اتهامات، دادستان کل وظیفه‌ی شش عضو از جمله رییس فدراسیون فوتبال افغانستان را به حالت تعلیق در آورد.»

این در حالی است که به تاریخ 9 قوس سال جاری روزنامه گاردین به نقل از منابعی در تیم ملی فوتبال زنان افغانستان گزارش کرده بود که شماری از اعضای مرد فدراسیون فوتبال افغانستان در بدرفتاری جنسی در برابر بازی‌کنان زن نقش داشته‌اند.

در گزارش این روزنامه آمده بود که بدرفتاری با بازی‌کنان تیم ملی فوتبال زنان، در داخل افغانستان و نیز در یک کمپ آموزشی در اردن در ماه فبروری سال جاری میلادی صورت گرفته است.

به دنبال نشر این گزارش، رییس‌جمهور اشرف غنی بدرفتاری و آزار جنسی با اعضای تیم ملی فوتبال زنان افغانستان در فدراسیون فوتبال کشور را تکان‌دهنده خوانده و به دادستانی کل هدایت داد تا این موضوع را با دقت بیشتر بررسی کند.

آقای غنی گفته بود که هیچ‌گونه اهانت به ورزشکاران قابل تحمل نیست و ابعاد بداخلاقی در نهادهای ورزشی باید کنترل شود.

محمدفرید حمیدی، دادستان کل کشور نیز گفته بود که اداره‌ی دادستانی کل پلان تحقیقاتی را روی دست گرفته و هیأتی به ریاست معاون دادستانی کل کار بررسی را رسما آغاز کرده است.

آقای حمیدی همچنان گفته بود: «تحقیقات در رابطه به قضیه‌ی متذکره به‌صورت همه‌جانبه صورت می‌گیرد و گزارش اولیه‌ی نتایج این تحقیقات به زودترین فرصت با مردم افغانستان شریک ساخته خواهد شد.»