کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی نتایج انتخابات پارلمانی کابل را باطل اعلام کرد

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان آرای انتخابات پارلمانی 28 و 29 میزان سال جاری در حوزه انتخاباتی ولایت کابل را باطل اعلام کرد.

علی‌رضاروحانی، منشی و سخنگوی این کمیسیون پیش از چاشت امروز (پنج‌شنبه، 15 قوس) در یک نشست خبری گفت که تقلب‌ها و جرایم انتخاباتی در حوزه انتخاباتی کابل گسترده بود و اعضای کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در جلسه 14 قوس به اتفاق آرا پیشنهاد کمیسیون ولایتی رسیدگی به شکایات انتخاباتی کابل مبنی بر ابطال آرای این حوزه را تایید کردند.

آقای روحانی با شمردن بیش از 20 نکته در مورد نتیجه‌ی انتخابات پارلمانی کابل گفت که کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی «بعد از بحث و بررسی همه جانبه در مورد اسناد و مدارک مندرج دوسیه‌ها، بررسی و تحلیل پیشنهادات کمیسیون ولایتی کابل، ارزیابی‌های بخش مسلکی دفتر مرکزی و مستند به اسناد و مدارک و دلایل و مبتنی بر مبانی حقوقی و قانونی» این تصمیم را گرفته است.

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی همچنان احمدشاه زمان‌زی، رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات، اول‌الرحمان رودوال، رییس پیشین امور انتخاباتی ولایت کابل، زمری قلمیار، رییس عملیات ساحوی کمیسیون انتخابات، عبدالعزیز صمیم، معاون عملیاتی کمیسیون انتخابات و سید ابراهیم سادات، رییس تکنالوژی معلوماتی کمیسیون انتخابات را از وظایف شان برکنار و هر یک را به پرداخت 100 هزار افغانی جریمه نقدی کرد.

آقای روحانی در این مورد گفت: «قضایای جرمی افراد مذکور متعاقباً بررسی و نتیجه آن طی تصمیم جداگانه به اسرع وقت اعلام می‌گردد. همچنین در مورد سایر اشخاصی که مسبب بروز وضعیت موجود که منجر به ابطال انتخابات ولسی جرگه 28 و 29 میزان 1397 حوزه انتخاباتی ولایت کابل گردیده‌اند، متعاقباً بررسی و تصمیم گرفته خواهد شد.»

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی درحالی نتایج انتخابات پارلمانی در حوزه کابل را باط لاعلام کرده که پیش از این گفته بود شکایات زیادی را در مورد انتخابات پارلمانی ثبت کرده است. افزون بر این، رییس جمهور غنی نیز مدعی است که بیشترین شکایت، در مورد کارمندان کمیسیون انتخابات است.

از سوی هم این کمیسیون در 19 عقرب نیز سه کارمند ارشد کمیسیون انتخابات را برکنار و جریمه کرده بود. این افراد کسانی اند که در فهرست امروز کمیسیون شکایات نام شان درج شده است.

در 19 عقرب کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی اعلام کرد که اول‌الرحمان رودوال، رییس امور ولایتی کمیسیون انتخابات در کابل، ابراهیم سادات، رییس تکنالوژی معلوماتی و زمری قلم‌یار، رییس عملیات ساحوی کمیسیون انتخابات از سمت‌شان برکنار شده و هر کدام ۱۵ هزار افغانی نیز جریمه شده است.

دیدگاه‌های شما
  1. سلام و عرص ادب شما کسانی که نشسته آید پشت میز که گویا به شکایات مردم رسیدگی می کنید او تعداد اشخاص که با شرایط دشوار در مناطق دور دست ها از ساعت ۷ صبح الی ۸ شب از طرف دولت در روز انتخابات کار کردن چرا تا به حال حقوق شان برای شان داده نشده کی رسیدگی میکند به چنین بی انصافی بزرگ صد ها مرد و زن در این پروسه اشتراک کرده بودن و اجرایی وظیفه کردن نتایج در حال خلاصی است ولی پول این تعداد اشخاص تا. هنوز برای شان داده نشده یا منتظر هستین با انتخابات ریاست جمهوری یک جای بتین پول شان را ؟

  2. سلام و عرص ادب شما کسانی که نوشته آید پشت میز که گویا به شکایات مردم رسیدگی می کنید او تعداد اشخاص که با شرایط دشوار در مناطق دور دست ها از ساعت ۷ صبح الی ۸ شب از طرف دولت در روز انتخابات کار کردن چرا تا به حال حقوق شان برای شان داده نشده کی رسیدگی میکند به چنین بی انصافی بزرگ صد ها مرد و زن در این پروسه اشتراک کرده بودن و اجرایی وظیفه کردن نتایج در حال خلاصی است ولی پول این تعداد اشخاص تا. هنوز برای شان داده نشده یا منتظر هستین با انتخابات ریاست جمهوری یک جای بتین پول شان را ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *