«وضعیت امنیتی در جاغوری و مالستان خوب است، بی‌جاشدگان به مناطق شان برگردند»

اطلاعات روز: دفتر مطبوعاتی والی غزنی اعلام کرده است که وضعیت امنیتی در ولسوالی‌های جاغوری و مالستان این ولایت به حالت عادی برگشته و بی‌جاشدگان می‌توانند دوباره به مناطق شان برگردند.

در اعلامیه‌ی این دفتر که امروز شنبه (دهم قوس) منتشر شده، آمده است که وضعیت امنیتی در ولسوالی‌های جاغوری و مالستان از دو هفته به این طرف در کنترل کامل نیروهای امنیتی قرار دارد.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که صدها خانواده‌ی بی‌جاشده به مناطق شان برگشته‌اند و مکاتب و مراکز صحی نیز به گونه‌ی عادی فعال شده است.

دفتر مطبوعاتی والی غزنی افزوده است: «بی‌جاشدگان ولسوالی‌های جاغوری و مالستان که در مرکز غزنی و مربوطات ولایات دایکندی، بامیان و کابل جابجا شده‌اند، می‌توانند با خاطر آرام دوباره به مناطق اصلی‌شان برگردند.»

در اعلامیه این دفتر آمده است که برای تأمین امنیت دراز مدت و بهتر ولسوالی‌های مالستان و جاغوری، صدها نفر از ساکنان این دو ولسوالی جذب ارتش محلی و خیزش‌های مردمی شده‌اند که در حال حاضر مصروف آموزش‌های نظامی هستند.

اعلامیه در ادامه افزوده است که 30 پاسگاه که برای ایجاد کمربند امنیتی برای مالستان و جاغوری از سوی رییس‌جمهور غنی منظور شده بود،‌ در نقاط مرزی این دو ولسوالی با ولسوالی‌های گیلان غزنی،‌ ارزگان خاص ولایت ارزگان و خاک افغان ولایت زابل جابجا خواهد شد.

این در حالی است که در 16 عقرب طالبان از سمت رسنه، از مربوطات ولسوالی گیلان ولایت غزنی بر بخش‌هایی از ولسوالی جاغوری حمله کردند. اندکی پس از آن در ۱۸ عقرب طالبان بر مرکز ولسوالی مالستان در همسایگی ولسوالی جاغوری حمله کردند.

به دنبال حمله‌ی طالبان بر ولسوالی‌های مالستان و جاغوری، هزاران خانواده از هر دو ولسوالی به مرکز ولایت غزنی، کابل، بامیان و دایکندی بی‌جا شدند.