معصوم استانکزی: در پیوند به تحریک تظاهرات‌کنندگان، برای ده نفر پرونده ترتیب شده است

اطلاعات روز: محمدمعصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی می‌گوید که در رابطه به تحریک تظاهرات‌کنندگان، پرونده‌ی سوء استفاده از احساسات مردم برای ده نفر آماده شده است.

آقای استانکزی که امروز سه‌شنبه (ششم قوس) در نشست عمومی مجلس سنا صحبت می‌کرد، گفت که برای این افراد جلب فرستاده می‌شود، اگر این افراد ادعای مدنیت دارند، به دادستانی رفته و به سوالات دادستان پاسخ دهند، اگر مجرم بودند مجازات را بپذیرند و اگر مجرم نبودند برائت خواهند گرفت.

او همچنان افزود: «در پنج، شش و هفت قضیه‌ی دیگر هم پنج نفری هستند. این آدم‌ها مشهور هم نیستند و خود را جامعه‌ی مدنی فکر می‌کنند و باری عکس‌های خود را از ولایات مختلف به بیرون روان کرده و پول آن هموطنان عزیز را که به خواری جمع می‌کنند دزدی کرده و برای اعمال غیر‌قانونی خود استفاده می‌کنند.»

رییس عمومی امنیت ملی گفت که به‌جای علی‌پور باید افرادی که چنین اعمال را انجام داده‌اند، به محاکمه کشانده شوند و این افراد شناسایی شده‌اند.

اقای استانکزی در مورد رهایی علی‌پور نیز گفت که به خاطر منافع ملی جام زهر را نوشیده است.

به گفته‌ی او، مانع قانونی در مورد رهایی آقای علی‌پور بر اساس ضمانت بالاحضار وجود ندارد.

او در ادامه گفت: «در قانون این هم است که منافع عامه را چگونه مدیریت کنیم؛ در یک لحظه‌ی خاصی به یک نقطه‌یی می‌رسیم که یک تصمیم که حتا جام زهر باشد باید بنوشیم و این به معنای این نیست که در مقابل بی‌قانونی خاموش باشیم.»

«ترور جنرال رازق در حال بررسی است»

رییس عمومی امنیت ملی در مورد پرونده‌ی ترور جنرال عبدالرازق نیز گفت که چگونگی ترور آقای رازق در چهار مرحله مورد بررسی قرار گرفته است.

اقای استانکزی گفت فردی که جنرال رازق را ترور کرد، گلبدین از غزنی بود و در پاکستان آموزش دیده بود.

او گفت: «پیش از این حادثه چهار دفعه در توطئه‌هایی دخیل شده بود که جنرال رازق را به شهادت برساند. این امر در نتیجه‌ی تلاش خودش خنثا شده بود. دشمن سه بار موفق نشده بود. در مرتبه‌ی چهارم پیش از انتخابات پارلمانی سطح بلند تهدیدات گزارش شد. این گزارش را به جنرال رازق داده بودیم.»

آقای استانکزی گفت که در قسمت پرونده‌ی جنرال رازق هیچ نوع فروگذاشت نخواهد شد. تمام جزییات ترور او وقتی که به دادگاه رفت، واضح خواهد شد.