GMIC

ریاست‌جمهوری: انتخابات باید در تاریخ از قبل تعیین‌شده برگزار شود

اطلاعات روز: ریاست‌جمهوری کشور در واکنش به طرح کمیسیون مستقل انتخابات مبنی بر به تأخیرافتادن انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده اعلام کرده است که حکومت وحدت ملی به برگزاری این انتخابات متعهد است و باید در زمان از قبل تعیین‌شده‌ی آن برگزار شود.

محمدهارون چخانسوری، سخنگوی ریاست‌جمهوری کشور امروز یک‌شنبه (۴ قوس) در یک پیام ویدیویی گفته است که حکومت به استقلالیت کمیسیون مستقل انتخابات احترام می‌گذارد.

این در حالی است که صبح امروز مسوولان کمیسیون انتخابات گفته بودند که این کمیسیون روی چندین طرح برای برگزاری انتخابات‌های آینده، از جمله به تأخیرافتادن برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری کار می‌کند که تا کنون نهایی نشده است.

عبدالعزیز ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به رسانه‌ها گفته بود که برگزاری چهار انتخابات ریاست‌جمهوری کشور، شوراهای ولسوالی، شوراهای ولایتی و پارلمانی غزنی به صورت هم‌زمان در ماه سرطان سال آینده و هم‌زمانی انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی غزنی از جمله‌ی این طرح‌ها در این کمیسیون است.

به گفته‌ی آقای ابراهیمی، کمیسیون مستقل انتخابات روی این طرح با نهادهای ناظر انتخاباتی، احزاب سیاسی و نهادهای جامعه‌ی مدنی در حال رایزنی می‌باشد.

پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده بود که دو انتخابات پارلمانی ولایت غزنی و ریاست‌جمهوری در تاریخ ۳۱ حمل سال آینده‌ی خورشیدی و دو انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها و ولایات با تأخیر برگزار می‌شود.