نرگس نهان: شرکت‌هایی که شراکت مقامات حکومتی را انکار می‌کنند، جواز کاری‌شان فسخ می‌شود

اطلاعات روز: نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن و پترولیم کشور می‌گوید که آن عده از شرکت‌هایی که شراکت مقامات حکومتی را انکار می‌کنند، جواز کاری‌شان توسط این وزارت فسخ می‌شود.

خانم نهان که امروز یک‌شنبه (۴ قوس) در کابل در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، افزود که این افراد حکومتی شامل اراکین بلندپایه‌ی حکومتی، اعضای مجلس نماینده‌گان و سیاسیون کشور می‌شوند.

او هم‌چنان در این نشست از ایجاد یک سیستم اطلاعاتی الکترونیک به منظور ثبت تمامی اطلاعات سکتور معادن، تأمین شفافیت، حساب‌دهی، سرعت و بهبود کار در این وزارت خبر داد.

به گفته‌ی سرپرست وزارت معادن و پترولیم کشور، این سیستم اطلاعی توانایی تفکیک گزارش‌ها و اطلاعات درست از نادرست که شرکت‌های قراردادی و استخراج‌کننده‌ی معادن در اختیار این وزارت، وزارت مالیه و گمرگات قرار می‌دهد را دارد.

خانم نهان همچنان گفت که ایجاد این سیستم در وزارت معادن و پترولیم، زمینه‌ی دست‌رسی تمامی شهروندان کشور را به معلومات قراردادهای مربوط به شرکت‌های قراردادی، فعالیت و ساحه‌ی کار معدن‌ها فراهم می‌کند.

او هم‌چنان افزود که انتظار می‌رود ایجاد این سیستم در این وزارت بتواند، مانع تقلب شرکت‌ها شود و با کاراندازی آن این وزارت بتواند معلومات در مورد معدن‌کاری به منظور سرمایه‌گذاری در بخش معادن را با تمامی شهروندان شریک کند.