برشنا: یک زورمند محلی در کابل برق بیش از 30 هزار مشترک را قطع کرده است

اطلاعات روز: شرکت برق رسانی برشنا می‌گوید که کار ساخت یک ساختمان سه منزله‌ی افراد زورمند در حوزه‌ی پانزدهم امنیتی سبب قطع شدن جریان برق بیش از سی هزار مشترک شده است.

وحیدالله توحیدی، سخن‌گوی شرکت برق رسانی برشنا صبح امروز یکشنبه (4 قوس) به روزنامه اطلاعات روز گفت که از پنج روز به این طرف جریان برق بیش از سی هزار مشترک به دلیل کار ساخت یک ساختمان سه منزله‌ی افراد زورمند قطع شده است.

آقای توحیدی گفت: «برق قطع شده، اگر سرکت را روشن کنیم هم برق روشن نمی‌شود.»

این در حالی است که روز گذشته این شرکت با نشر اعلامیه‌یی گفته بود: «یکی از زورمندان به اسم حضرت نور و برادرش شربت گل، با اعمار ساختمان سه طبقه‌یی در عقب رستورانت خیلج واقع سرک میدان هوایی، ساختمان‌اش را با لین‌های برق تماس داده که سبب قطع شدن برق ۱۷ پایه ترانسفارمر شده است.»

سخن‌گوی برشنا می‌گوید که این افراد زورمند را به حوزه‌ی پانزدهم امنیتی معرفی کرده و موضوع را با ریش‌سفیدان منطقه نیز در جریان گذاشته است اما با گذشت پنج روز هیچ اقدامی در این مورد صورت نگرفته است.

این تنها موردی نیست که افراد زورمند در شهر کابل سبب قطع شدن جریان برق شماری از شهروندان دیگر در این شهر می‌شود. در برخی موارد افراد زورمند پول صرفیه‌ی برق شان را نپرداخته که این مورد نیز شرکت برشنا را مجبور به قطع جریان برق کرده است.

آقای توحیدی می‌گوید که چندی پیش در ساحه‌ی الوخیل قلعه‌ی زمان خان از مربوطات حوزه‌ی شانزدهم امنیتی افراد زورمند 22 دوره پول صرفیه‌ی برق شان را پرداخت نکرده بودند که شرکت برشنا اقدام به قطع برق بیش از 400 خانه کرد.

او گفت که به دنبال قطع برق این خانه‌ها، افراد زورمند یک کارمند شرکت برشنا را لت و کوب کردند.

وی افزود که افراد زورمند در ساحه‌ی 315 در مربوطات حوزه‌ی یازدهم امنیتی نیز یک کارمند شرکت برشنا را لت و کوب کرده بودند که این شرکت جریان برق آنها را قطع و به حوزه‌ی امنیتی گزارش کرده بود.

در همین حال، سخن‌گوی شرکت برشنا می‌گوید که در برخی موارد ریش‌سفیدان منطقه و نیروهای امنیتی با شرکت برشنا همکاری ندارند.

آقای توحیدی از آنها خواست تا برای تأمین بهتر انرژی برق با شرکت برشنا همکاری داشته باشند.