شلیک راکت به شهر غزنی همزمان با سفر فرمانده مأموریت حمایت قاطع

اطلاعات روز: همزمان با سفر جنرال اسکات میلر، فرمانده مأموریت حمایت قاطع به شهر غزنی، یک فیر راکت در مربوطات شهر غزنی اصابت کرده است.

جنرال اسکات میلر، فرمانده مأموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو در افغانستان صبح امروز چهارشنبه (30 عقرب) به ولایت غزنی رفته است.

دفتر مطبوعاتی والی غزنی سفر آقای میلر به شهر غزنی را تأیید کرده اما جزییات بیشتر در این مورد ارایه نکرده است.

جنرال اسکات میلر در حالی به ولایت غزنی سفر کرده است که به تاریخ 26 عقرب جنرال جانسون، سر مشاور نیروهای حمایت قاطع در زون جنوب شرق برای بررسی وضعیت امنیتی غزنی و چگونگی همکاری این نیروها در دفع تهدیدات  امنیتی به غزنی رفته بود.

احمد خان سیرت،‌ سخن‌گوی پولیس غزنی به روزنامه اطلاعات روز گفت که هم‌زمان با سفر آقای میلر یک فیر راکت یا میزاییل در منطقه‌ی شامیر شهر غزنی اصابت کرده است.

آقای سیرت گفت که در این رویداد به کسی آسیب نرسیده است.

سخن‌گوی پولیس غزنی در مورد سفر میلر به غزنی گفت: «هدف از سفر اسکات میلر به شهر غزنی هنوز روشن نیست و در حال حاضر جلسه در ولایت جریان دارد.»

در همین حال برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که آقای میلر برای بررسی وضعیت امنیتی غزنی به آن ولایت رفته است.

این در حالی است که ولایت غزنی در یک ماه اخیر شاهد درگیری‌های گسترده میان نیروهای امنیتی با جنگجویان طالبان بوده است. طالبان با حمله بر امن‌ترین مناطق این ولایت ده‌ها نظامی و غیرنظامی را کشته و هزاران خانواده را بی‌جا کرده‌اند.