رییس‌جمهور: برای ملا امامان مساجد صنف‌های آموزشی کمپیوتر ایجاد می‌شود

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی می‌گوید که برای ملا امامان مساجد در سراسر کشور صنف‌های آموزشی برنامه‌های کمپیوتری ایجاد می‌شود.

آقای غنی امروز سه‌شنبه (29 عقرب) در مراسم گرامی‌داشت از میلاد حضرت محمد، پیامبر اسلام که در ارگ ریاست‌جمهوری برگزار شده بود، گفت: «ریاست حج و اوقاف ولایات به همکاری ادارات محلی برای ملا امامان مساجد و علمای کرام صنف‌های آموزشی برنامه‌های ضروری کمپیوتر ایجاد کند تا علما بتوانند از حال و احوال و پیشرفت‌های دنیا آگاه شوند.»

او همچنان گفت که پس از این سهم ملا امامان و خطیبان مساجد در فریضه‌ی حج مشخص و در عین حال افزایش خواهد یافت. وی افزود که معلمان راهنمای حاجیان نیز پس از این از میان ملا امامان مساجد انتخاب خواهند شد.

رییس‌جمهور غنی در عین حال گفت که پس از این تمامی رییسان شورای علما در 34 ولایت کشور در جلسه‌های اداری ولایات عضویت دارند.

آقای غنی در این مراسم علاوه کرد: «ما باید نحوه‌ی آموزش خود را مورد بازنگری قرار دهیم. آموزشی که نتواند سبب فلاح جامعه شود و نتواند به خوشبختی مردم کمک کند و نتواند به تفرقه ها و دشمنی ها پایان بدهد و نتواند درهای امید، درهای تحرک، درهای فعالیت و درهای موفقیت را به روی جامعه بگشاید، آموزشی شکست خورده است.»

به گفته‌ی او، چنین آموزشی با سیره‌ی نبوی و با میراث عظیم پیامبر اسلام هم‌خوانی ندارد.

رییس‌جمهور گفت: «جنگ جاری در کشور،‌ خشونت و ناامنی و… همه نشانه‌ی آن است که ما درس‌های لازم و اساسی را از سیرت پیامبر نگرفته و تعالیم حیات‌بخش او را بجا نکرده‌ایم.»