اشرف غنی در دیدار با خلیلزاد: از صلح بین‌الافغانی استقبال می‌کنیم

اطلاعات روز: رییس‌جمهور اشرف غنی در دیدار با زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان گفته است که حکومت افغانستان از هر اقدامی که منجر به صلح بین‌الافغانی به رهبری و مالکیت افغان‌ها شود، استقبال می‌کند.

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست جمهوری که امروز یکشنبه (20 عقرب) منتشر شده، آمده است آقای خلیل‌زاد در این دیدار که شب گذشته در ارگ ریاست جمهوری انجام شد،‌ در مورد تلاش‌هایش برای تحکیم صلح به رهبری افغان‌ها، برنامه‌ها و سفر دوباره‌اش به افغانستان و کشورهای منطقه معلومات داده است.

زلمی خلیل‌زاد گفته است که پس از سفر به کشورهای منطقه دوباره به کابل آمده و گزارش‌های سفرش را با رییس‌جمهور غنی در میان خواهد گذاشت.

این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد روز پنج‌شنبه (17 عقرب) دور دوم سفر خود به افغانستان، پاکستان، امارات متحده‌ی عربی و قطر را آغاز کرد.

وزارت خارجه‌ی امریکا اعلام کرده است که هدف از این سفر 12 روزه‌ی آقای خلیل‌زاد تشدید تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و گروه طالبان می‌باشد.

دور دوم سفر خلیل‌زاد به افغانستان، پاکستان و کشورهای منطقه در حالی صورت می‌گیرد که او به تاریخ 12 میزان سال جاری سفر ده روزه‌اش به افغانستان، پاکستان،‌ عربستان سعودی، امارات متحده‌ی عربی و قطر را آغاز کرد.

او در جریان این سفر ده روزه ضمن دیدار با سران حکومت‌های افغانستان،‌ پاکستان، عربستان سعودی و قطر،‌ با نمایندگان طالبان در قطر نیز دیدار کرد.