طالبان خواستار تبادله اجساد سقوط چرخبال فراه با عامل رویداد قندهار شد

اطلاعات روز: طالبان با نشر اعلامیه‌یی گفته است که اجساد شماری از نظامیان از جمله نعمت‌الله خلیل، معاون قول اردوی 207 ظفر و فرید بختور، رییس شورای ولایتی ولایت فراه نزد این گروه است و تاکنون به خانواده‌های‌شان تسلیم داده نشده است.

طالبان در این اعلامیه گفته‌اند تا زمانی که جسد ذبیح‌الله ابودجانه، مهاجمی که جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس پیشین ولایت قندهار را ترور کرد، به خانواده‌اش تسلیم داده نشود، آنان نیز اجساد رییس شورای ولایتی فراه و معاون قول اردوی ظفر را به خانواده‌های‌شان تحویل نخواهند داد.

در همین حال، محمدناصر مهری، سخن‌گوی والی فراه تأیید می‌کند که تاکنون شماری از اجساد رویداد سقوط چرخبال ارتش در ولایت فراه در نزد طالبان است و به خانواده‌های‌شان تسلیم داده نشده است.

آقای مهری امروز شنبه (12 عقرب) به روزنامه اطلاعات روز گفت: «منطقه‌ی سقوط چرخبال کاملاً در اختیار طالبان است و رفت و آمد نیروهای امنیتی در وسط کوها مشکل است به همین دلیل ما از بزرگان قومی و موی سفیدان کمک خواستیم تا اجساد را از طالبان تحویل بگیرند.»

او افزود که با پادرمیانی موی سفیدان و بزرگان قومی، طالبان جسد جمیله امینی، عضو شورای ولایتی فراه را به خانواده‌اش تسلیم داده و گفت‌وگوها برای تسلیم‌دهی دیگر اجساد نیز جریان دارد و طالبان نیز وعده کرده‌اند که اجساد فرید بختور، رییس شورای ولایتی فراه و نعمت‌الله خلیل، معاون قول اردوی 207 ظفر را به بستگانش تحویل دهند.

قابل ذکر است که این چرخبال ارتش روز چهارشنبه هفته‌ی گذشته (9 عقرب)در منطقه‌ی بین ولسوالی اناردره‌ی ولایت فراه و ولسوالی شیندند ولایت هرات سقوطکرد. در این رویداد 25 نفر به شمول نعمت‌الله خلیل، معاون قول اردوی 207 ظفر، فریدبختور، رییس شورای ولایتی فراه و جمیله امینی، یک عضو این شورا کشته شدند.

سخن‌گوی والی فراه در آن زمان گفته بود که این چرخبال به دلیل خرابی هوا سقوط کرده است. وزارت دفاع اما گفته بود که این چرخبال ارتش به دلیل مشکلات فنی سقوط کرده است.

طالبان نیز ادعا کرده بود که این چرخبال در ساحه‌ی تحت حاکمیت آن‌ها و توسط اعضای این گروه سقوط داده شده است.