دانش خطاب به مردم ارزگان خاص: از عزت خود قدرتمندانه دفاع کنید

اطلاعات روز: در پی حمله‌ی گروه طالبان به مناطقی در ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان و عدم ارایه معلومات از سوی نهادهای امنیتی در مورد آن، سرور دانش معاون دوم رییس جمهور از مردم ارزگان خاص خواست «قدرتمندانه در برابر تجاوز متجاوزان از عزت خود دفاع نمایند.»

آقای دانس صبح امروز (پنج‌شنبه، 10 عقرب) در محفل گرامیداشت از روز بین‌المللی ختم معافیت جرایم علیه خبرنگاران گفت که از چند روز به این سو «گروهی از تروریستان بر مردم بی‌دفاع ارزگان یورش بوده و کشتار بی‌رحمانه و آوارگی مردم را در پیش گرفته است.»

معاون رییس جمهور در ادامه افزود: «جای تاسف است که نه حکومت محلی و نه حکومت مرکزی برای دفاع از مردم کاری نکرده است و دردآورتر آن که برخی از سخن‌گویان نهادهای امنیتی اظهار بی‌اطلاعی کرده است.»

آقای دانش درحالی از این وضعیت انتقاد کرده است که در چند روز گذشته سخنگویان وزارت دفاع و داخله در مورد حمله طالبان بر ارزگان خاص به رسانه‌ها اطلاعات نداده‌اند. وزارت داخله به رسانه‌ها گفته است که یک نزاکت کوچک بین این وزارت و وزارت دفاع باعث شده تا در این مورد سخن نزند.

سرور دانش به مکلفیت نهادهای دولتی به دفاع از مردم تاکید کرده و گفته است که «مردم ارزگان دقیقاً به‌خاطری که در قلمرو حکومت قرار دارند مورد حمله قرار گرفته‌اند.» او افزوده است: «نهادهای امنیتی ما مکلف اند که از مردم بی‌دفاع ارزگان دفاع کرده و اجازه ندهند که ارزگان به یک گره کور دیگر تبدیل شود.»

از حمله‌ی طالبان به مناطق کندلان و حسینی ولسوالی ارزگان خاص شش شبانه‌ روز می‌گذرد. در این مدت روز به قول مردم محل نزدیک به ۲۰ فرد ملکی کشته و بیش از آن زخمی شده‌اند. هم‌چنین ۲۵۰ فامیل از خانه‌های شان آواره و در نوارمرزی ولسوالی‌های مالستان و جاغوری ولایت غزنی متواری شده‌اند.