رییس جمهور غنی برای غم‌شریکی با خانواده‌ی جنرال رازق، به قندهار رفت

اطلاعات روز: محمد‌اشرف غنی، رییس جمهوری کشور صبح امروز سه‌شنبه (1 عقرب) در رأس یک هیأت بلند رتبه‌ی دولتی در یک سفر یک روزه به ولایت قندهار رفته است.

شاه‌حسین مرتضوی، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری به روزنامه‌ اطلاعات روز گفت که آقای غنی برای غم‌شریکی با خانواده‌ی جنرال عبدالرازق، به قندهار رفته است.

آقای مرتضوی همچنان گفت که رییس‌جمهور غنی در جریان این سفر، ضمن دیدار با خانواده‌ی جنرال رازق، با شماری از بزرگان قندهار نیز دیدار و گفت‌گو کرده و پس از آن به کابل بر می‌گردد.

جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین پولیس ولایت قندهار روز پنج‌شنبه (26 میزان) توسط یکی از محافظان زلمی ویسا، والی قندهار در پایان یک نشست امنیتی، ترور شد. مهاجم زمانی دست به شلیک زد که جنرال رازق و دیگر مقام‌های محلی قندهار با جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع در افغانستان از جلسه بیرون شده بودند.

در همین حال، محمد‌معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی که برای بررسی چگونگی حمله‌ی مسلحانه بر جنرال رازق به ولایت قندهار رفته بود، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «‌شناسنامه‌‌ی فردی‌ که به عنوان محافظ والی گماشته شده بود، جعلی است. او با نام جعلی و با تضمین شخصی آمده بود. هنوز به صورت دقیق بررسی صورت نگرفته است. جزییات دیگر هم وجود دارد، اما کمی زمان نیاز است.»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *