رییس اجراییه: مردم با شرکت در انتخابات دموکراسی را ترجیح دادند

رییس اجراییه: مردم با شرکت در انتخابات دموکراسی را ترجیح دادند

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه‌ی کشور گفته است که حضور گسترده‌ی مردم در انتخابات پارلمانی 28 میزان، نشان دهنده‌ی این بود که مردم از جنگ، خشونت و تروریزم خسته شده و دموکراسی و مردم‌سالاری را ترجیح می‌دهند.

آقای عبدالله شنبه شب (28 میزان) در گفت‌وگو با طلوع نیوز گفته است: «پیام انتخابات رد تروریزم، خشونت و توطیه‌های دشمنان توسط مردم است. من از صمیم قلب از مردم تشکر می‌کنم که با همه‌ی تهدیدات به پای صندوق‌های رأی رفتند.»

او در مورد کاستی‌ها و نارسایی‌ها در روند انتخابات نیز گفته است در مرکزی که خودش برای رأی‌دادن رفته بود، در فهرست رأی‌دهندگان مشکل وجود داشت.

رییس اجراییه افزوده است: «فهرست رأی‌دهنده‌گان مشکل داشت؛ من خودم هم هنگامی که امروز رأی می‌دادم دچار مشکل شدم، حرف “ع” در فهرست پیدا نمی‌شد.»

او با تأکید بر این که این نا رسایی‌ها نباید تکرار شود، گفته است: «نارسایی‌هایی در روند انتخابات بودند که قابل پیش‌گیری بودند. نگرانی من این است که یک بار دیگر مردم اعتمادش را نسبت به انتخابات از دست بدهند.»

این در حالی است که انتخابات پارلمانی روز شنبه (28 میزان) در 32 ولایت کشور برگزار شد.

آغاز این روند با چالش‌هایی همراه بود، در شماری از مراکز در کابل و برخی ولایات دیگر مراکز رأی‌دهی در زمان معین آن باز نشدند و در شمار دیگری از مراکز کارمندان کمیسیون انتخابات دیر حاضر شدند.

عدم آشنایی کارمندان کمیسیون انتخابات با دستگاه‌های بایومتریک، مشکلات فنی و نداشتن چارج دستگاه‌های بایومتریک از مشکلات دیگری بودند که روند رأی‌دهی در 401 مرکز در سراسر کشور آغاز نشد و به همین منظور کمیسیون انتخابات، رأی‌دهی در این مراکز را برای یک روز دیگر تمدید کرد.

در همین حال، آقای عبدالله در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نیز گفته که امیدوار است این انتخابات در زمان تعیین شده‌ی آن برگزار شود.

او در پاسخ به این که آیا خودش را در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نامزد خواهد کرد یا نه، گفته است: «به زمان اعلام نام‌های نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری بیست روز دیگر مانده است و در آن زمان معلوم خواهد شد.»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *