رییس جمهور: رسانه‌ها حق انتقاد دارند،‌ مردم قضاوت می‌کند

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور می‌گوید که رسانه‌ها حق انتقاد دارند، اما باید قضاوت مردم را نیز جدی بگیرند.

آقای غنی امروز سه‌شنبه (۲۴ میزان) در مراسم افتتاح صندوق حمایت از خبرنگاران در ارگ ریاست جمهوری گفت که هیچ رسانه‌‎یی بدون انتقاد عمل کرده نمی‌تواند و مردم در مورد انتقاد رسانه‌ها قضاوت می‌کند.

او همچنان گفت: «سرکشی از قانون و عدم همکاری با محققین و ژورنالیست‌های تحقیقی، خلاف قانون است. خوشبختانه جامعه‌ی بین‌المللی قانون ما را بهترین قانون شناخته است.»

رییس جمهور غنی افزود که حکومت در تضاد میان دولت و رسانه‌ها نیست، هدف واضح حکومت تطبیق قانون اساسی است.

آقای غنی در مورد بیمه‌ی خبرنگاران نیز گفت: «حالا وقت این است که برای ایجاد بیمه‌ی خبرنگاران ما اقدام صورت بگیرد.»

رییس جمهور وعده داد که حکومت به منظور همکاری با خانواده‌های خبرنگارانی که در حملات تروریستی جان‌های شان را از دست داده‌اند، مبلغ 10 میلیون افغانی به صندوق حمایت از خبرنگاران کمک خواهد کرد.

او تأکید کرد که توجه عمده‌ی صندوق حمایت از خبرنگاران باید برای خانواده‌های شهدا باشد. زیرا به گفته‌ی او، بیشتر بازماندگان شهدای خانواده‌ی رسانه‌ها در وضعیت بد مالی قرار دارند و نیاز است که برای‌شان یک پیام واضح داده شود تا قربانی شهدای آن‌ها فراموش نمی‌شوند.

رییس جمهور غنی افزود که وحدت ملی و آزادی‌های مردم افغانستان زیر حمله اند و هر کسی که بر وحدت ملی مردم حمله می‌کند، دشمن ما است.