۱۳ نفر در پیوند به قاچاق مواد مخدر به پنج تا ۱۶ سال زندان محکوم شدند

اطلاعات روز: مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده است که این مرکز در جریان یک هفته‌ی گذشته ۱۳ نفر، به شمول یک زن را در پیوند به ۱۰ قضیه‌ی قاچاق مواد مخدر از پنج تا ۱۶ سال زندان محکوم کرده است.

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر در خبرنامه‌یی، از این افراد نام نبرده، اما گفته است که این ۱۳ نفر از سوی پولیس مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر در ارتباط به قاچاق بیش از ۱۲ کیلوگرام مواد مخدر نوع هرویین، چهار کیلوگرام مورفین، بیش از ۴۵ کیلوگرام تریاک، بیش از ۱۴۴ کیلوگرام چرس، ۹۷۷ گرام متامفتامین «شیشه» و یک کیلوگرام نباتات پاپاورین، نرکوتین و تبائین بازداشت شده‌اند.

افزون بر این، در اعلامیه آمده است که پولیس مبارزه با مواد مخدر و مسکرات ۲۳ نفر دیگر را در پیوند به ۱۵ قضیه‌ی قاچاق مواد مخدر بازداشت و پرونده‌ی آن‌ها را به منظور رسیدگی به مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر فرستاده است.

بر اساس اعلامیه، از جمله‌ی این افراد، ۹ نفر آن افرادی بودند که می‌خواسته‌اند مواد مخدر نوع هروئین و چرس را با استفاده از شیوه‌ی جاسازی در بطن و بکس‌های سفری از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی به کشور هند انتقال بدهند.

در یک اعلامیه‌ی این مرکز آمده‌است که از نزد این افراد، به طور مجموعی بیش از ۴۸ کیلوگرام هروئین، هفت کیلوگرام مورفین، بیش از ۳۶ کیلوگرام تریاک، بیش از ۵۳۰ کیلوگرام چرس، پنج هزار و ۳۶۶ تابلیت روان‌گردان (k)، مبلغ ۲۳ هزار افغانی، یک هزار و ۹۰۰ دالر امریکایی، ۲۰ هزار کلدار هندی، شش هزار و ۶۴۰ کلدار پاکستانی، یک هزار و ۵۰ تومان ایرانی، ۱۹ سیت تیلفون همراه، پنج میل سلاح و هفت عراده واسطه‌ی نقلیه به دست آمده است.