سیستم تدارکات الکترونیک و باز افغانستان معرفی شد

اطلاعات روز: اداره‌ی تدارکات ملی کشور «سیستم تدارکات الکترونیک و باز افغانستان» را به نمایندگان نهادهای بین‌المللی، نمایندگان شرکت‌های ساختمانی، اعضای جامعه‌ی مدنی و رسانه‌ها معرفی کرده است.

الهام عمر هوتکی، رییس عمومی اداره‌ی تدارکات ملی امروز دوشنبه (۲۳ میزان) در یک نشست خبری تحت نام «حمایت از سکتور خصوصی در تدارکات عامه» در مرکز رسانه‌های حکومت گفت که با استفاده از این سیستم، شرکت‌های خصوصی برای دریافت قراردادهایی درخواست خواهند داد که در آن تجربه و تخصص داشته باشند.

آقای هوتکی همچنان افزود که بخش‌های کاری در سیستم تدارکات الکترونیک و باز افغانستان به یازده بخش تقسیم شده است و شرکت‌ها می‌توانند با توجه به تجارت‌شان در یک یا چند بخش آن درخواست بدهند.

هوتکی علاوه کرد: «این سیستم به هدف فراهم‌آوری تسهیلات لازم در جهت رشد سکتور خصوصی، تأمین شفافیت در پروسه‌های تدارکاتی، ارزیابی شرکت‌ها و بلند‌بردن ظرفیت تخصصی آن‌ها، تسریع پروسه‌ی ارزیابی آفرها و اعطای تصدیق‌نامه‌ی طبقه‌بندی شرکت‌ها، ایجاد شده است.»

الهام عمر هوتکی در این نشست گفت که اداره‌ی تدارکات ملی به نمایندگان شرکت‌ها سه ماه فرصت می‌دهد تا برای عضویت در «سیستم تدارکات الکترونیک و باز افغانستان» درخواست بدهند و با دریافت نمبر تصدیق‌نامه‌ی طبقه‌بندی، بتوانند وارد این سیستم شوند.

به گفته‌ی او، افغانستان در سطح منطقه، یگانه کشوری می‌باشد که سیستم تدارکات الکترنیک را ایجاد کرده است.