15 نفر در پیوند به قاچاق مواد مخدر به 5 الی 16 سال زندان محکوم شدند

اطلاعات روز: مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر در جریان یک هفته‌ی گذشته 15 نفر به شمول یک زن را در پیوند به 9 قضیه‌ی قاچاق مواد مخدر از 5 الی 16 سال زندان محکوم کرده است.

این مرکز در خبرنامه‌یی از این افراد نام نبرده، اما گفته است که این 15 نفر از سوی پولیس مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر در ارتباط به قاچاق بیش از 18 کیلوگرام مواد مخدر نوع هرویین، 147 کیلوگرام تریاک، بیش از 236 کیلوگرام چرس و 439 گرام مت امفتامین یا شیشه بازداشت شده‌اند.

افزون بر این، پولیس مبارزه با مواد مخدر و مسکرات 30 نفر دیگر را در پیوند به 19 قضیه‌ی قاچاق مواد مخدر بازداشت و پرونده‌ی آن‌ها را به منظور رسیدگی به مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر فرستاده است.

از جمله این افراد، ده نفر آن افرادی بودند که می‌خواسته‌اند مواد مخدر نوع هروئین و چرس را با استفاده از شیوه‌ی جاسازی در بطن و بکس‌های سفری از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی به کشورهای هند و ترکیه انتقال بدهند.

در یک اعلامیه‌ی این مرکز آمده‌است که از نزد این افراد به‌طور مجموعی بیش از 46 کیلوگرام هرویین، بیش از 476 کیلوگرام تریاک، بیش از 4 کیلوگرام چرس، یک هزار 214 تابلیت روان‌گردان (k)، بیش از 118 کیلوگرام مواد کیمیاوری، مبلغ 26 هزار و 60 هزار افغانی، یک هزار و 600 دالر امریکایی، 32 سیت تیلفون همراه، یک میل سلاح و پنج عرداده واسطه‌ی نقلیه به‌دست آمده است.