در جستجوی صلح؛ مأموریت دشوار خلیل‌زاد

زلمی خلیل‌زاد با رهبران حکومت افغانستان در کابل دیدار کرد

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور شام روز یکشنبه (۱۵ میزان) با زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار که داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه‌ی کشور و سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری نیز حضور داشته‌اند، در مورد راه‌های تأمین صلح در افغانستان، به رهبری و مالکیت افغان‌ها بحث و گفت‌وگو شده است.

در اعلامیه‌ی ارگ ریاست جمهوری آمده است که رییس جمهور غنی در این دیدار در رابطه به تلاش‌های دولت افغانستان در راستای موفقیت صلح و تأمین امنیت سراسری در کشور صحبت کرده است.

زلمی خلیل‌زاد،‌ نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت امور خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان نیز در رابطه به هدف سفرش به کابل و کشورهای منطقه معلومات داده است.

آقای خلیل‌زاد همچنان گفته است: «صلح یک پروسه‌ی مقدس است و در این پروسه حکومت و مردم امریکا با حکومت و مردم افغانستان متحد می‌باشند.»

زلمی خلیل‌زاد پس از چاشت روز یکشنبه وارد کابل شد. سفر آقای خلیل‌زاد به کابل، در چارچوب سفر ۱۰روزه‌ی او به کشورهای منطقه برای زمینه‌سازی گفت‌وگوهای صلح انجام می‌شود.

او پس از ورود به کابل به رسانه‌ها گفته است: «از هر چیزی که خداوند برایم داده، از تجربه‌یی که در مسایل بین‌المللی دارم،… از روابطی که در منطقه و دنیا دارم، در راستای روند صلح افغانستان کار خواهم گرفت.»