۱۹ تن در پیوند به قاچاق مواد مخدر به یک‌ونیم الی ۱۳ سال زندان محکوم شدند

اطلاعات روز: مرکز عدلی و قضایی مبارزه با مواد مخدر در جریان یک هفته‌ی گذشته ۱۹ نفر به شمول یک زن را در پیوند به ۱۲ قضیه‌ی قاچاق مواد مخدر از یک سال و شش ماه الی ۱۳ سال زندان محکوم کرده است.

این مرکز در خبرنامه‌یی از این افراد نام نبرده، اما گفته است که این ۱۹ نفر از سوی پولیس مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر در ارتباط به قاچاق بیش از ۲۱۴ کیلوگرام مواد مخدر نوع هرویین، بیش از هشت کیلوگرام تریاک، بیش از ۱۰۲۶ کیلوگرام چرس، بیش از ۶۶۳ گرام مت امفتامین یا شیشه، بیش از دو کیلوگرام تابلیت روان‌گردان «ک»، ۱۳۹۰ لیتر کشمش تخمرشده و ایتانول و ۳۳۳۰ لیتر مشروبات الکولی بازداشت شده‌اند.

افزون بر این، پولیس مبارزه با مواد مخدر و مسکرات ۱۵ نفر دیگر را در پیوند به ۱۲ قضیه قاچاق مواد مخدر بازداشت و پرونده‌ی آن‌ها را به منظور رسیدگی به مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر فرستاده است.

از جمله این افراد، هشت نفر آن افرادی بودند که می‌خواسته‌اند مواد مخدر نوع هروئین را با استفاده از شیوه‌ی جاسازی در بطن و بکس‌های سفری از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی به کشور هند انتقال بدهند.

در یک اعلامیه‌ی این مرکز آمده‌است که از نزد این افراد به‌طور مجموعی بیش از ۱۸ کیلوگرام هرویین، بیش از یک کیلوگرام شیشه، مبلغ ۳۵ هزار افغانی، هشت هزار و ۵۸۰ دالر امریکایی، ۱۵ سیت تیلفون همراه و یک عرداده واسطه‌ی نقلیه به‌دست آمده است.