هشدار وزارت معارف به کارمندانش: از مکاتب و امکانات دولت برای کمپاین انتخاباتی استفاده نکنید

اطلاعات روز: وزارت معارف کشور اعلام کرد که تمامی کارمندان این وزارت حق ندارند از امکانات دولت در کمپاین‌های انتخاباتی استفاده کنند.

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است: «تمامی کارمندان وزارت معارف از رهبری تا سطوح پایانی، همه مکلف اند از کاربرد ابزار و امکانات این وزارت در خدمت نامزد وکلا و یا حضور مدیران ارشد و تاثیرگذار در مجالس و کمپاین‌های انتخاباتی، جداً خود داری ورزند.»

وزارت معارف همچنان گفته است که افراد متخلف نه تنها مورد بازپرس قرار خواهند گرفت، بلکه در مورد عزل شان نیز تصمیم گرفته خواهد شد.

براساس تقویم انتخاباتی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، کمپاین‌های انتخاباتی نامزدان انتخابات مجلس نمایندگان سر از روز جمعه (۶ میزان) در ۳۳ ولایت کشور به‌گونه‌ی رسمی آغاز شده است.

همزمان با این‌ کمیته رسانه‌های کمیسیون مستقل انتخابات روز جمعه در نشست خبری فهرست 52 نفری نامزدانی که به مبارزات انتخاباتی پیش از وقت دست زده بودند، را منتشر کرد.

محمد رفیع صدیقی، رییس کمیته رسانه‌های کمیسیون انتخابات در این نشست از نامزدان خواست تا در جریان کمپاین در رسانه‌ها به شخصیت‌های حکمی و حقیقی بی‌حرمتی نکرده و از صحبت و سخنرانی‌هایی که روحیه‌ی ملی و حس هم‌پذیری را خدشه‌دار سازد، خودداری کنند.

آقای صدیقی همچنان از ادامه‌ی بررسی و نظارت از مبارزات انتخاباتی در مرکز و ولایت‌های کشور خبر داد و گفت که در پایان این روند نیز فهرست نامزدان متخلف با رسانه‌ها شریک خواهد شد.

با این حال، ریاست ترافیک شهر کابل نیز اعلام کرده است که «پوسترهایی که از طرف کاندیدان بدون مجوز قانونی شاروالی کابل در محلات غیرمناسب نصب گردد، توسط تیم موظف پاک‌کاری می‌گردد.»

قرار است انتخابات مجلس نمایندگان به تاریخ ۲۸ میزان برگزار شود. براساس تقویم انتخاباتی، قرار بود که انتخابات شورای ولسوالی‌ها نیز همزمان با انتخابات مجلس نمایندگان برگزار شود اما به دلیل تعداد محدود نامزدان شورای ولسوالی‌ها، این انتخابات به تقویق افتاده است.

دو هزار و ۵۰۰ نفر خود را برای انتخابات مجلس نمایندگان نامزده کرده‌اند که بیش از ۴۰۰ نفر شان را زنان تشکیل می‌دهند.