رییس جمهور: استفاده از بایومتریک گام مهم برای شفافیت در روند انتخابات است

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور گفته است که استفاده از بایومتریک در روز انتخابات پارلمانی گام مهم برای شفافیت در روند انتخابات می‌باشد.

آقای غنی شام روز شنبه (31 سنبله) در جلسه اختتامیه کنفرانس قوای امنیتی و دفاعی که به منظور تأمین امنیت انتخابات برگزار شده بود، همچنان گفته است به شمول منسوبین ارگان‌های امنیتی و دفاعی، هیچ کس حق مداخله در انتخابات را ندارد و در صورت مداخله، قانون بالای شان تطبیق خواهد شد.

او تأکید کرده که تفاوت دولت با طالبان در برگزاری انتخابات است. به گفته او: « تفاوت ما با طالبان در این است که ما به آرای مردم مراجعه و تکیه می کنیم، اما طالبان به تفنگ اتکا می کنند.»

رییس جمهور همچنان گفته که هیچ گونه دلیلی برای بستن دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات در ولایات قابل قبول نیست و در مطابقت به قانون، انتخابات پارلمانی باید برگزار شود.

پیشتر داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه نیز در مراسم هفتمین سال‌روز ترور برهان‌الدین ربانی گفته بود که اعلام تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات برای استفاده از سیستم بایومتریک در انتخابات پارلمانی، تشویش مردم و احزاب سیاسی را رفع خواهد کرد.به دنبال آن، روز شنبه (31 سنبله) حفیظ‌الله هاشمی، سخن‌گوی کمیسیون مستقل انتخابات گفت که 70 درصد بررسی‌ها روی طرح بایومتریک رای دهندگان انجام شده و موقف کمیسیون در این باره به زودی اعلام خواهد شد.