اعلام آمادگی طالبان برای آغاز گفت‌وگوهای مستقیم با امریکا

اطلاعات روز: گروه طالبان برای آغاز گفت‌وگوهای مستقیم با دولت امریکا اعلام آمادگی کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از ‌مقام‌های طالبان گزارش داده است که آنان هیأتی را برای گفت‌وگو با مقام‌های امریکایی تعیین کرده‌اند.

در گزارش رویترز آمده است که گروه طالبان در حال آماده شدن برای فرستادن یک هیأت به هدف مذاکرات بیش‌تر با مقام‌های ایالات متحده امریکا برای پایان دادن به جنگ افغانستان است.

دو مقام ارشد طالبان گفته‌اند که در این دور مذاکرات، نخست در مورد آزادی زندانیان گفت‌وگو خواهد شد.

پیش از این نیز نمایندگان طالبان با یک هیأت امریکایی به ریاست آلیس ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و آسیای جنوبی در قطر دیدار کرده بودند.

به دنبال این دیدارها،‌ حکومت افغانستان همواره تأکید کرده است که در جریان دیدار هیأت امریکایی با نمایندگان طالبان قرار دارد و این دیدارها صرف به منظور تسهیل روند صلح حکومت افغانستان با گروه طالبان است.

این در حالی است که پیش از این امریکا هرگونه مذاکرات مستقیم با طالبان را رد کرده و بر صلح تحت مالکیت و رهبری حکومت افغانستان تأکید کرده بود.

از سویی هم، اعلام آمادگی طالبان برای گفت‌وگو‌های مستقیم با امریکا در حالی صورت می‌گیرد که به تاریخ 16 سنبله، جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا به منظور آنچه که بررسی مذاکرات صلح با طالبان خوانده شد، به کابل سفر کرده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *