غنی از پاکستان در مورد حضور جنگ‌جویان این کشور در جنگ غزنی خواستار توضیح شد

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی در سفر امروزش به ولایت غزنی از پاکستان در مورد حضور جنگجویان این کشور در حمله بر شهر غزنی خواستار توضیح شد.

آقای غنی که در جمع مردم غزنی صبحت می‌کرد، گفت که جنرال قمر جاوبد باجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان باید درباره این‌که چرا زخمی‌های جنگ ولایت غزنی در شفاخانه‌های پاکستان مداوا می‌شوند، پاسخ دهد.

رییس‌جمهور غنی در بخشی‌ از صحبت‌های خود گفت که دلیل اصلی حمله بر شهر غزنی این است که کشورهای همسایه افغانستان موشک‌های خود را «غزنوی» نام گذاشته‌اند.

پیش از این گزارش‌های تایید نشده منتشر شده بود که جنگ‌جویان پاکستانی در حمله بر شهر غزنی حضور داشته و اجساد این جنگ‌جویان به پاکستان منتقل شده‌اند. همچنان گزارش شده بود که  شماری از زخمی‌های آنان به شفاخانه‌های کویته تحت درمان قرار گرفته‌اند. تاکنون مقام‌های دو کشور در این مورد چیزی نگفته بودند.

در جریان جنگ غزنی افراسیاب ختک، یکی از سیاست‌مداران پاکستانی گفته بود که حکومت پاکستان باید درباره گزارش‌های که جنازه‌های جنگ‌جویان پاکستانی از غزنی به پاکستان منتقل می‌شوند و یا جنگ‌جویان پاکستانی در این جنگ بازداشت شده‌اند، توضیح دهد.

تخصیص ۲۰ میلیون دالر برای بازسازی شهر غزنی

از سوی هم رییس‌جمهورغنی وعده‌های نیز برای بازسازی، ارتقای غزنی به ولایت درجه اول و تخصیص ۲۰ میلیون دالر برای بازسای این شهر داد.

آقای غنی افزود که به مقدار ۷۵۰۰ تن گندم برای خانواده‌ی شهر غزنی توزیع می‌شود و ۲۰ میلیون دالر برای بازسازی ساختمان‌های اداری، آبادات تاریخی و مساجد این ولایت اختصاص داده می‌شود.

او تأکید کرد که آبدات تاریخی غزنی که صدمه دیده باشد، فوراً ترمیم می‌شوند و بالاحصار غزنی هم بخاطر قدامت تاریخی‌اش، بازسازی می‌شود.

غنی به مقام‌های ارشد امنیتی دستور داد که حمله بر شهر غزنی را به گونه‌ی همه‌جانبه مورد بررسی قرار دهند.

رییس جمهور در نشست امنیتی به مسوولان امنیتی دستور داد تا پولیس غزنی دوباره احیا شود و به‌خاطر تأمین امنیت بهتر این شهر حوزه‌های امنیتی بیش‌تر ایجاد گردد.

بیشتر بخوانید

افزایش تلفات نیروهای امنیتی در غزنی:340 تن از سربازان جان ‌باخته‌اند

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *