مجلس نمایندگان: حکومت برای تأمین امنیت برنامه‌ی مشخص روی دست بگیرد

اطلاعات روز: مجلس نمایندگان از رهبران حکومت وحدت ملی خواست که برای تأمین امنیت کشور برنامه‌ی مشخص روی دست گرفته و فاصله میان ملت و دولت را کم کند.
عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان، امروز (چهارشنبه، دوم، اسد) در نشست عمومی این مجلس تاکید کرد که افغانستان زیر تهدید دشمن قرار گرفته و رهبری حکومت باید به این مهم توجه کند.
آقای ابراهیمی خاطر نشان کرد که رهبری دولت باید واقعیت‎های کشور را بپذیرد و در مشوره با تمامی رهبران سیاسی روی یک چارچوب کلی برای حل مشکلات به توافق برسد.
ابراهیمی گفت که حکومت باید بخاطر تقابل با دشمنان ملی و بین المللی فاصله به وجود آمده میان ملت و دولت را کم کند وگرنه نمی‌تواند بر مشکلات فایق آید.
از سوی هم برخی نمایندگان دیگر مجلس نیز برخوردهای دوگانه و تبعیض‌آمیز حکومت را عامل اصلی فاصله گرفتن مردم از حکومت خواندند.
عبدالقیوم سجادی، نماینده مردم غزنی در مجلس گفت که برخوردهای تبعیض‌آمیز حکومت سبب ایجاد فاصله بین حکومت و مردم شده و همچنین، نفاق سیاسی و بازی‌های سیاسی منطقه‌یی و جهانی از مشکلات جدی در کشور است.
آقای سجادی بیان داشت که مشکل اساسی برخوردهای تبعیض‌آمیز حکومت با مردم است «ما نباید جامعه جهانی را در تامین امنیت کشور ملامت کنیم باید خود را ملامت کنیم؛ برای مردم انگیزه نمانده که از حکومت حمایت کنند به همین خاطر، راه‌های مواصلاتی مسدود می‌شود، بر کابل راکت پرانی می‎شود و حتا برخی ولایت‌ها در معرض سقوط قرار گرفته اند.»
صادقی زاده نیلی، نماینده مردم دایکندی در مجلس نیز گفت که نیروهای خارجی به خاطر تامین امنیت افغانستان نیامده اند وگرنه با این همه «بالون‌های »که درکابل بلند کرده‌اند، چگونه این شهر زیر حملات راکتی دشمن قرار می‌گیرد.
آقای نیلی افزود که تامین امنیت افغانستان برای نیروهای خارجی اهمیت ندارد و نیروهای نظامی امریکا و ناتو برای پیشبرد رقابت‌های منطقه‌یی و جهانی شان در افغانستان حضور دارند.
علی اکبر قاسمی، نماینده مردم غزنی در مجلس نیز گفت که حکومت به ویژه نهادهای امنیتی هیچ توجیهی برای انجام حملات راکتی دشمن بر کابل ندارند.
این در حالی است که با وجود تشدید ناامنی‌ها در سراسر کشور، روز گذشته شهر کابل نیز مورد اصابت حدود 7 فیر راکت قرار گرفت و نمایندگان مجلس می‌گویند که اتفاق دیروز یاد و خاطرات دوران جنگ‌های داخلی را در ذهن مردم کابل زنده کرده است.