جنرال دوستم روز یک‌شنبه برمی‌گردد

اطلاعات روز: مقام‌های نزدیک به جنرال دوستم می‌گویند که گفت‌وگوها برای بازگشت آقای دوستم از ترکیه به افغانستان نهایی شده است و آقای دوستم روز یک‌شنبه، ۳۱ سرطان به کشور برخواهد گشت.

عبدالله قرلق، معاون حزب جنبش ملی گفته که نمایند‌گان حکومت با جنرال دوستم در باره‌ی برگردانیدن صلاحیت‌هایش و رهایی نظام‌الدین قیصاری پس از برگشت جنرال دوستم به توافق رسیده‌اند.

آقای قرلق به طلوع نیوز گفته که آقای دوستم روز یک‌شنبه به کشور بر می‌گردد:‌ «فردا نه پس فردا انشاالله معاون صاحب اول به کشور برگشت خواهد داشت؛ تمامی تشریفات، ترتیبات و پذیرایی برای آمدن‌شان به سطح بسیار بلند دولتی از سوی حکومت گرفته شده است.»

از دو هفته به این‌سو مذاکرات در مورد برگشت جنرال دوستم به کشور، در ترکیه جریان داشت و سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهور برای چندین دور با آقای دوستم دیدار کرد.

هفته‌ی گذشته رییس‌جمهور غنی در یک نشست خبری گفت که احتمال برگشت معاون اولش زیاد است.

گفته می‌شود روز شنبه یک هیأت دولتی به انکارا خواهد رفت تا جنرال دوستم را در برگشت به کابل همراهی کند.

کنشکا ترکستانی، مسوول مطبوعاتی برنامه‌ی بازگشت جنرال دوستم به افغانستان در صحبت با رادیو آشنا – صدای امریکا گفته که آقای دوستم روز یک‌شنبه به عنوان معاون اول ریاست‌جمهوری  کشور به دفتر کارش خواهد رفت. او افزوده از آقای دوستم طی تشریفات خاص پذیرایی خواهد شد و در پذیرایی وی «مقامات ارشد حکومتی به شمول معاون دوم و اعضای کابینه، وکلا و اعضای حزب اشتراک خواهند کرد.»

تاکنون حکومت و ریاست‌جمهوری در این مورد چیزی نگفته‌اند.

جنرال دوستم بیشتر از یک سال می‌شود که در ترکیه به سر می‌برد. در اوایل حکومت گفته بود که آقای دوستم بخاطر تداوی به ترکیه رفته، اما بعد گفته شد که آقای دوستم در واقع تبعید شده است.

دیدگاه‌های شما
  1. حق داده نمیشود باید گرفته شود بالاخره بجای خود حق قرار گرفت چون جنرال صاحب دوستم پایه مردمی دارد افراد وی زر خرید نیستند.

  2. حق داده نمیشود باید گرفته شود بالاخره بجای خود حق قرار گرفت چون پایه مردمی دارد افراد وی زر خرید نیستند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *