گزارش‌های ضد و نقیض از تلفات نیروهای پولیس و طالبان در امام صاحب قندوز

اطلاعات روز: گزارش‌ها از ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز حاکی است که پنچ‌شنبه‌شب، ۲۸ سرطان در یک حمله‌ی طالبان بر پاسگاه‌های پولیس، ۱۲ پولیس کشته و ۷ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

در همین حالی پولیس قندوز روز جمعه اعلام کرد که در درگیری در ولسوالی امام صاحب ۱۴ طالب مسلح کشته شده‌اند. صفی‌الله محزون، سرپرست آمریت امنیت فرماندهی پولیس قندوز می‌گوید که در نتیجه‌ی عملیات باز پس‌گیری ساحات جوی بیگمِ ولسوالی امام صاحب ۱۴ جنگ‌جوی طالب کشته و بیش از ۲۱ تن دیگر شان زخمی شدند که اجساد شماری از آن‌ها در ساحه باقی مانده است.

آقای محزون افزوده که کشته شده‌ها از قطعه سرخ گروه طالبان‌اند.

هم‌چنان قول اردوی ۲۰۹ شاهین خبر داده است که در نتیجه‌ی حملات هوایی در روستاهای قرغیز و جوی بیگم ولسوالی امام صاحب و روستای خلازایی ولسوالی چهاردره ۱۸ جنگ‌جوی طالب به شمول ملا فاروقی و ملاحقیار از فرماندهای کلیدی طالبان کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شده‌اند.

با این حال خبرگزاری پژواک گزارش داده که در حمله‌ی طالبان بر پاسگاه‌های پولیس در ولسوالی امام صاحب ۱۲ نیروی پولیس کشته شده‌اند.

انعام‌الدین رحمانی، سخن‌گوی پولیس قندوز حمله بر يک پوسته‌ی امنيتى در ولسوالى امام صاحب و تلفات نیروهای پولیس محلی را تایید کرده، اما آمار دقیق تلفات را ارائه نکرده است.

رحمانی افزوده که شب گذشته نیروهای امنیتی با وارد کردن تلفات سنگین بر طالبان سه پاسگاه از دست رفته در روستای کنجک در اين ولسوالى را دوباره به تصرف خود درآوردند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *