ادامه تظاهرات در شمال؛ معترضان بندر شیرخان را بستند

اطلاعات روز: در هجدهمین روز تظاهرات هوادران حزب جنبش ملی در اعتراض به بازداشت نظام‌الدین قیصاری، روز جمعه تظاهرات در شماری از ولایت‌های شمالی برگزار و معترضان بندر تجارتی شیرخان در قندوز را بستند.

معترضان روز جمعه، ۲۹ سرطان در ولایت قندوز بندر تجارتی شیرخان را بستند و عکس رییس‌جمهور غنی را از دروزاه‌ی این بندر پایین کردند.

معترضان خواستار بازگشت جنرال دوستم به کشور و رهایی نظام‌الدین قیصاری از فرماندهان محلی نزدیک به دوستم اند و هشدار می‌دهند که اگر حکومت به خواسته‌های آنان توجه نکند، آنان شاهراه قندوزــ تخار و قندوز ــ بدخشان را نیز می‌بندند.

بندر تجارتی شیرخان، یکی از شریان‌های اقتصادی قندوز به حساب می‌آید. کالاهای تجاری از طریق این بندر به کشورهای آسیای‌میانه و برعکس انتقال داده می‌شود.

معترضان عکس رییس‌جمهور غنی را از دروزاه‌ی بندر شیرخان پایین کردند. عکس از شبکه‌های اجتماعی

پیش از این معترضان بندر تجارتی حیرتان در مزار شریف و بندر آقینه در جوزجان را بسته بودند.

تظاهرات هوادران حزب جنبش ملی افغانستان روز جمعه در شماری از ولایت‌ها از جمله جوزجان، فاریاب، بادغیس و قندوز برگزار شد.

اما بخش عمده معترضان در تظاهرات روز جمعه در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب را زنان تشکیل می‌دادند. این زنان می‌گویند که اگر خواست‌های آنان برآورده نشود، اعتراض‌ها نیز ادامه خواهند یافت.

هواداران جنبش ملی، تاکنون دفترهای ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات و بسیاری از نهادهای دولتی را در بیش از پنج ولایت شمال و شمال‌شرقی کشور بسته‌اند و بر ادامه‌ی این روند هشدار می‌دهند.

در همین حال گزارش‌های منتشر شده که گفت‌وگوها بر سر بازگشت جنرال دوستم، معاون اول ریاست‌جمهوری از ترکیه به افغانستان نهایی شده و احتمال دارد که او روز یک‌شنبه به کشور برگردد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *