ارگ ادعای محمد محقق را بی‌اساس خواند

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری گفته‎های محمد محقق، معاون دوم ریاست اجراییه مبنی بر همدستی «استخبارات دولتی» با طالبان برای حمله به ولسوالی‌های جاغوری و مالستان ولایت غزنی را بی‌بنیاد خوانده و از او خواسته که ادعاهای خود را ثابت کند.

آقای محقق روز پنج‌شنبه در ارتباط به تهدید به حمله‌ی طالبان به ولسوالی‌های مالستان و جاغوری ولایت غزنی، با نشر بیانیه‌یی گفت راپورها می‌رساند که تصمیم حمله بالای مناطق هزاره‌نشین با تحریک «استخبارات دولتی و توسط طالبان هوادار حکومت» انجام می‌شود.

هارون چخانسوری، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری گفته‌های آقای محقق را «ادعای بی‌بنیاد و دور از واقعیت» خوانده و تأکید دارد که وی بخاطر منافع شخصی منافع ملی را صدمه نزند.

آقای چخانسوری می‎گوید: «ادعای آقای محقق از اساس بی‌بنیاد و از واقعیت دور است. هر ادعای را که ایشان دارند، مردم و حکومت افغانستان انتظار این را دارند که منحیث یک شخص پاسخ‌گو به قانون، بیایند تمام ادعاهای خود را به اثبات برساند و بخاطر منافع شخصی خود منافع ملی و امنیت ملی کشور را صدمه نرسانند و در ذهن مردم تشویش ایجاد نکنند.»

طالبان اخیراً دو بار به باشندگان ولسوالی‌های هزاره‌نشین جاغوری و مالستان نامه‌های تهدیدآمیز فرستاده و از باشندگان این دو ولسوالی خواسته که یا تحت حاکمیت این گروه درآیند و به جهاد ادامه دهند یا این که آماده‌ی جنگ با آنان باشند.

آقای محقق از حکومت خواسته بود که از مردم جاغوری در برابر حمله‌‌ی احتمالی طالبان بر آنان دفاع کنند و افراد گروه طالبان را که در مناطق «رسنه و جنگلی» ولایت زابل برای حمله بر جاغوری تجمع کرده‌اند، سرکوب و از منطقه بیرون کنند.

شماری از نمایندگان غزنی در مجلس نیز با ابراز نگرانی از وضعیت بد امنیتی در این ولایت تأکید کردند که حکومت باید از مردم ولسوالی‌های هزاره‌نشین غزنی در برابر حمله‌ی احتمالی طالبان دفاع کند.

آنان در نشست عمومی روز شنبه مجلس هشدار دادند که طالبان در ولایت غزنی در پی راه‌اندازی جنگ قومی‌اند و حکومت باید قبل از وقوع این حادثه پیش‌گیری کند.

بیتشر بخوانید

محمد محقق: تصمیم حمله طالبان بر مناطق هزاره‌نشین با تحریک استخبارات دولتی انجام می‌شود

نمایندگان: حکومت باید از حمله‌ی طالبان بر ولسوالی‌های هزاره‌نشین غزنی جلوگیری کند