نمایندگان: حکومت باید از حمله‌ی طالبان بر ولسوالی‌های هزاره‌نشین غزنی جلوگیری کند

اطلاعات روز: شماری از نمایندگان مردم در مجلس می‌گویند که حکومت مکلف است از حمله‌ی طالبان بر مردم ولسوالی‌های هزاره‌نشین ولایت غزنی جلوگیری کند.

برخی از نمایندگان امروز (شنبه، 9، سرطان) در نشست عمومی مجلس، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بد امنیتی در این ولایت تاکید کردند که حکومت باید از مردم ولسوالی‌های هزاره‌نشین غزنی در برابر حمله‌ی احتمالی طالبان دفاع کند.

آنان هشدار دادند که طالبان در ولایت غزنی در پی راه‌اندازی جنگ قومی‌اند و حکومت باید قبل از وقوع این حادثه پیش‌گیری کند.

محمدعلی اخلاقی یکی از نمایندگان مردم غزنی در این مورد گفت که طالبان مسلح برای اولین بار در این ولایت وارد فاز جدید جنگی شان شده‌اند و می‌خواهند جنگ را در کشور قومی سازند.

آقای اخلاقی افزود که طالبان به مردم ولسوالی جاغوری و مالستان هشدار داده‌اند که یا تسلیم شوند و یا آماده‌ی جنگ با این گروه باشند.

به گفته‌ی او، طالبان مسلح از چند روز به این طرف در مناطق اطراف ولسوالی‌های هزاره‌نشین ولایت غزنی تجمعاتی را راه‌اندازی کرده و برای حمله آمادگی می‌گیرند؛ اما نهادهای امنیتی تا هنوز هیچ اقدامی را انجام نداده‌اند.

عبدالقیوم سجادی دیگر نماینده مردم غزنی نیز گفت که نمایندگان مردم غزنی در مجلس، آمادگی طالبان برای حمله بالای ولسوالی‌های هزاره‌نشین این ولایت را با نهادهای امنیتی در میان گذاشته و حکومت مکلف است از مردم دفاع کند.

عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان نیز به کمیسیون امنیت داخلی این مجلس هدایت داد تا مسوولان امنیتی را در پیوند به موضوع امنیتی ولایت غزنی مورد بازپرس قرار دهد.

نمایندگان غزنی در حالی از آمادگی طالبان برای حمله بالای ولسوالی‌های جاغوری و مالستان این ولایت ابراز نگرانی دارند که آتش‌بس یک‌جانبه‌ی حکومت روز گذشته به پایان رسید و ریس جمهور غنی به نهادهای امنیتی دستور داده است تا عملیات‌های شان را بر ضد طالبان از سرگیرند.

از سوی دیگر، نمایندگان مجلس از کشته شدن فرمانده قطعه خاص ولایت پکتیا در کابل نیز ابراز نگرانی کرده و بر بررسی جدی این رویداد تاکید کردند.

نمایندگان مجلس بر این باور اند که «دشمنان مردم افغانستان، فرزندان صدیق این وطن» را برای رسیدن به اهداف شوم شان هدف قرار می‌گیرند.

ریاست مجلس در این مورد نیز از کمیسیون امنیت داخلی مجلس خواست که دلایل ترور عزیزالله کاروان را از مسوولان امنیتی بپرسد و نیز این حادثه را جداً بررسی کند.

 

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *