عکس از شبکه‌های اجتماعی

تحصن کاروان صلح هلمند در مقابل برخی سفارت‌ها فردا آغاز می‌شود

اطلاعات روز: کاروان صلح هلمند اعلام کرده است که سر از روز یک‌شنبه، سوم سرطان، تحصن در مقابل سفارت‌های امریکا، ایران، پاکستان، روسیه و دفتر سازمان ملل متحد در کابل را آغاز می‌کند.

اقبال خیبر، یک عضوی کاروان، امروز در یک نشست خبری گفت که تحصن آنان روز یک‌شنبه از مقابل دفتر سازمان ملل متحد در کابل شروع می‌شود.

آنان در مقابل سفارت کشورهای که در جنگ و صلح افغانستان دخیل‌اند، به مدت سه-سه روز تحصن می‌کنند.

آقای خیبر افزود که هدف از تحصن آنان، وارد کردن فشار سیاسی بر کشورهای است که در روند صلح افغانستان تاثیرگذار هستند.

کاروان صلح هلمند پس از طی 700 کیلومتر راه پنج روز پیش به کابل رسید و همچنان سه روز به گروه طالبان مهلت داد تا به خواست‌های آنان پاسخ دهند. اما گروه طالبان هیچ یک از خواسته‌های آنان را نپذیرفته است. در مقابل حکومت افغانستان تمامی خواست‌های آنان را پذیرفت.

این کاروان در نامه‌یی از طالبان خواسته بود که آتش‎بس اعلام کنند، درِ گفت‌وگوهای صلح را با دولت بگشایند و زمان‌بندی را برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان تعیین کنند.

آقای خیبر در مورد پاسخ طالبان گفت: «در امارات اسلامی نیز بیگانه‌ها رخنه کرده و بر اراده‌ی آن‌ها تأثیر گذاشته است. مسوولیت گروه طالبان است که این حلقات را شناسایی و به مردم پاسخ روشن دهند.»

اما آقای خیبر افزود که طالبان به ‌صورت خصوصی به آنان گفته‌اند به ‌جای اینکه برای رسیدن به صلح به طالبان مراجعه می‌کنند، باید به نیروهای خارجی به‌ خصوص نیروهای امریکایی مستقر در فرودگاه بگرام مراجعه کنند و درباره صلح با آنان صحبت کنند.

صلح‌خواهان هلمندی پیش از حرکت به طرف کابل، قرار بود مسیر شهر لشکرگاه تا ولسوالی موسی قلعه، مرکز قدرت طالبان را پیاده بپیمایند، اما طالبان به آنان اجازه ندادند و گفتند به‌ جای اعتراض در مناطق زیر اداره‌ی این گروه در مقابل پایگاه نیروهای امریکایی در هلمند دست به تظاهرات اعتراضی بزنند.