مجلس با طرح تعیین معاش برای اعضای شوراهای ولسوالی موافقت کرد

اطلاعات روز: مجلس با پیشنهاد برخی نمایندگان توافق کرد تا طرح تعیین معاش برای اعضای شوراهای ولسوالی را در دستور کار خود قرار دهد.
شماری از نمایندگان، امروز (چهار شنبه، 30، جوزا) به تالار عمومی مجلس پیشنهاد کردند تا این مجلس طرحی را به منظور تعیین معاش برای اعضای شوراهای ولسوالی آماده کند.
مجلس نمایندگان ضمن توافق با این طرح داخلی، به کمیسیون ذیربط دستور داد تا طرحی را در این زمینه آماده کرده و جهت تصویب به تالار عمومی پیشنهاد کند.
عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان هنگام رأی گیری بر سر این طرح گفت، عدم علاقمندی در روند ثبت‌‎نام نامزدان شوراهای ولسوالی این روند را به چالش کشیده است و با در نظر گرفتن معاش برای نامزدان این چالش رفع خواهد شد.
پیش از این ارگان‌های محلی اعلام کرده است که اعضای شوراهای ولسوالی معاش ندارند.
گفته می‌شود به همین دلیل انتخابات شوراهای ولسوالی با استقبال کم نامزدان احتمالی مواجه شده است.
هم‌چنین، مجلس نمایندگان در نشست امروز خود با ایجاد طرح قانون برای کارمندان موسسات غیر دولتی نیز موافقت کرد. این پیشنهاد نیز از سوی برخی اعضای مجلس ارائه شد.
پیش از این برخی نمایندگان از عدم دست‌یابی کارمندان غیر دولتی به حقوق شان شکایت کرده بودند.
به گفته‌ی آنان، موسسات غیر دولتی بر اساس قانون خدمات ملکی، حقوق کارمندان شان را رعایت نمی‌کنند و هیچ طرحی هم در زمینه وجود ندارد.
از سوی دیگر طرح قانون بانک مرکزی هم از سوی وزارت عدلیه در نشست امروز مجلس پیشنهاد شد.
این طرح در 15 فصل و 136 ماده ترتیب شده است.
تنظیم تشکیل و طرز فعالیت بانک مرکزی برای رشد و انکشاف پایدار اقتصادی و ثبات مالی از اهداف این طرح قانون گفته شد.
محمد هاشمی، معین اداری وزارت عدلیه هنگام ارائه این طرح به مجلس نمایندگان گفت که در طرح جدید، معیارهای بین المللی در نظر گرفته شده است و ثبات مالی در کشور حفظ خواهد شد.
بر اساس معلومات معین وزارت عدلیه، بانک مرکزی تا اکنون بر بنیاد فرمان تقنینی سال 1382 رییس جمهور وقت فعالیت دارد که خلاهای زیادی در آن وجود دارد.