نمایندگان مجلس: سیلاب‌زدگان به کمک‌های فوری ضرورت دارند

اطلاعات روز: رییس مجلس نمایندگان از وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی می‌خواهد که به آسیب‌دیدگان ناشی از سیلاب‌های اخیر در کشور کمک‌رسانی کند.
عبدالرئوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان امروز (شنبه، 29 ثور) در نشست مجلس گفت که سیلاب‌های مدحش حیات مردم افغانستان را در ولایت‌های مختلف از جمله ولایت‌های شمال با خطر مواجه کرده است.
عبدالستار درزابی، نماینده مردم جوزجان گفت که در ولایت‌های شمال با وجود جنگ‌های خانمان‌سوز، سیلاب وحشتناک نیز مردم را آسیب زده و هم‌اکنون حدود 500 فامیل از خانه‌های شان بیجاد شده‌اند که به کمک‌های عاجل نیاز دارند.
آقای ابراهیمی از حکومت به‌ویژه وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی خواست که هر چه عاجل کمک‌های خود را برای آسیب‌دیدگان روی دست گیرد.
نمایندگان جوزجان و سمنگان از سرازیر شدن سیلاب‌ها و وارد شدن تلفات و خسارات به مردم این ولایت‌ها سخن گفتند.
محمدی نماینده مردم سمنگان نیز گفت که سرازیر شدن سیلاب‌ در این ولایت تلفات جانی و مالی زیادی در پی داشته، ولی اداره‌های مربوطه تاهنوز اقدام به کمک‌رسانی نکرده‌اند.
باران‌های شدید در بسیاری از ولایت‌های کشور از یک هفته به این طرف در حال باریدن است و در برخی مناطق منجر به سرازیر شدن سیلاب شده که تلفات و خساراتی نیز در پی داشته است.
براساس گزارش‌ها، سیلاب‌های اخیر در چند ولایت جان بیش از 50 تن را گرفته است.