نشست امروز مجلس نمایندگان به دلیل تکمیل نبودن نصاب برگزار نشد

اطلاعات روز: نشست امروز مجلس نمایندگان به دلیل تکمیل نبودن نصاب برگزار نشد. کمیته روئسای مجلس دیروز (سه شنبه) فیصله کرد که به دلیل رخصتی روز اول ماه رمضان، نشست عمومی امروز (چهار شنبه، 26، ثور) برگزار نشود. عدم برگزاری نشست عمومی مجلس نمایندگان، با انتقاد برخی نمایندگان دیگر مواجه شد.
نمایندگان حاضر در مجلس می‌گویند، از آنجای که امروز (چهارشنبه، 26 ثور) اول ماه رمضان اعلام نشد و رخصتی نیست، باید مجلس در مورد حوادث اخیر امنیتی به ویژه حمله گروهی طالبان بالای شهر فراه نشست فوق العاده برگزار می‌کردند.
عزیزه جلیس یک عضو مجلس در صحبت با رسانه‌ها گفت، پس از آنکه امروز اول ماه رمضان اعلام نشد هیات اداری باید عاجل به نمایندگان پیام می‌داد و برای بررسی وضعیت جنگ فراه نشست امروز را به شکل فوق‌العاده برگزار می‌کرد.
عبدالستار درزابی نماینده مردم جوزجان نیز با اشاره به جنگ فراه گفت در حالی که مردم افغانستان با جنگ اعلام ناشده و پدیده‌ی تروریسم دست و گریبان اند، نمایندگان مجلس به مسوولیت‌های خود عمل نمی‌کنند.
آقای درزابی گفت: «قرار بود مجلس نمایندگان امروز به شکل فوق العاده وضعیت ولایت فراه را بررسی کند، اما به جز شمار اندک نمایندگان دیگران حاضر نیستند.»
رمضان بشردوست نیز عدم برگزاری نشست‌های مجلس را خیانت بزرگ خواند و افزود: تمام مردم کشور در خون، قتل و گرسنگی غرق اند؛ اما کسانیکه خود را نماینده مردم می‌دانند در خانه‌های لوکس مشغول خوشگذرانی اند و کسانی هم به دوبی، تاجیکستان و جاهای دیگر رفته‌اند.
آقای بشردوست اضافه کرد که مسوول اساسی خونریزی، قتل و گرسنگی مردم افغانستان، مجلس نمایندگان است؛ زیرا همین نمایندگان اند که این وزرا را وزیر داخله، وزیر دفاع و رییس امنیت ساختند.
به گفته او، نمایندگان نیز مثل وزرا، مثل «عین و غین» و رهبران جهادی و چپی فقط و فقط در قصه‌ی جیب و چوکی خوداند و یک سند بسیار مهم بسته بودن امروز دروازه تالار مجلس است.
بشردوست از مردم افغانستان خواست که از وضعیت کنونی مجلس عبرت بگیرند و در انتخابات آینده پارلمانی کسانی را به مجلس بفرستند که صدای مردم باشند.
این در حالی است که اخیراً از عمل‌کرد نمایندگان مجلس انتقادهای گسترده‌یی شده است. دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان دیروز طی گزارشی مجلس را عامل اصلی گسترش فساد در کشور عنوان کرد.