وزیر احیا و انکشاف دهات از سوی مجلس نمایندگان استجواب شد

اطلاعات روز: مجلس نمایندگان وزیر احیا و انکشاف دهات را در پیوند به عدم حفظ و مراقبت پروژه‌های روستایی و آغاز نشدن کار پروژه‌های جدید استجواب کرد.
مجیب الرحمان کریمی که به همین منظور در نشست امروز (دوشنبه، 10، ثور) مجلس نمایندگان استجواب شده بود گفت که این وزارت توان حفظ و مراقبت کامل پروژه‌های روستایی را ندارد.
آقای کریمی تأکید کرد که مردم باید در راستای حفظ و مراقبت پروژه‌های انکشافی سهم گرفته و با این وزارت همکاری کنند.
او در مورد تطبیق پروژه‌های بی‌کیفیت گفت که مردم صلاحیت دارند تا کار یک پروژه بی‌کیفیت را متوقف کنند و وزارت از این کار مردم حمایت خواهد کرد.
وزیر انکشاف دهات هم‎چنین بیان داشت که این وزارت تلاش دارد با تطبیق برنامه‌ی ملی راه سازی روستایی، مناطق دور دست کشور را به شهرها وصل کند.
به گفته‎ی او، پروژه‌های که کار آن از سال گذشته نا تکمیل باقی مانده، به دلیل نبود بودجه از سر گرفته نخواهد شد؛ اما وزارت مالیه وعده داده است که در بودجه وسط سال، برای تکمیل این پروژه‌ها نیز پول اختصاص خواهد داد.
آقای کریمی گفت که برای تطبیق این برنامه راه سازی، 250 میلیون افغانی بودجه اختصاص داده شده است و در آینده نزدیک کار این جاده‌ها آغاز خواهند شد.
وزیر انکشاف دهات می‌گوید که این وزارت در حال حاضر ظرفیت سروی علمی جاده‌های روستایی را ندارد؛ اما یک تیم‌ تخنیکی زیر آموزش قرار دارد که تا سال 2020 میلادی ظرفیت سروی علمی جاده‌های روستایی را کسب خواهد کرد.
آقای کریمی هم‎چنین در مورد کندی کار در بر نامه‎ی میثاق شهروندی گفت که آغاز کار پروژه‌های این برنامه نیازمند تصمیم گیری وزارت‌های زراعت و صحت عامه است.