نشست عمومی مجلس به دلیل نبود آجندا برگزار نشد

اطلاعات روز: نشست عمومی مجلس نمایندگان یک روز پس از رویداد خونین در کابل به دلیل نبود آجندا برگزار نشد.
عدم برگزاری نشست عمومی امروز (دوشنبه، 3، ثور) با انتقاد تند برخی اعضای این مجلس مواجه شده است.
کمیته‌ی رییسان مجلس تصمیم گرفته است که نشست عمومی امروز مجلس برگزار نشود و نمایندگان در کمیسیون‌های مجلس کار کنند.
اما شماری از نمایندگان با اشاره به رویداد خونین دیروز در غرب کابل می‌گویند که مجلس نمایندگان امروز در نشست فوق‌العاده این رویداد مرگ‌بار را بررسی می‌کرد.
عبدالودود پیمان، نماینده‌ی مردم قندوز در این مورد به خبرنگاران گفت که نبود آجندا و کار در کمیسیون‌ها بهانه‌ی خوبی برای عدم برگزاری نشست عمومی مجلس نیست.
آقای پیمان گفت که رویداد مرگ‌بار دیروز درغرب کابل «بسیار جدی» است و نمایندگان مجلس باید این حادثه را به صورت فوری مورد بررسی قرار داده و نهادهای امنیتی را متوجه ضعف‌های شان می‌کردند.
او با انتقاد از هیأت اداری و برخی نمایندگان دیگر مجلس گفت:« با امر و نهی حکومت و فروکش کردن احساسات مردم افغانستان نشست فوق العاده در مورد حادثه‌ی دیروز برگزار نکرد.»
احمد بهزاد، نماینده‌ی مردم هرات نیز گفت که برخی حلقات مشخص در مجلس نمی‌خواهند اعتراضاتی علیه کم‌کاری‌های حکومت به ویژه نهادهای امنیتی بلند شود و این حلقات امروز نیز مانع برگزاری نشست عمومی مجلس شده‌اند.
آقای بهزاد گفت که مجلس نمایندگان آخرین خانه‌ی امید افغانستان خوانده می‌شود؛ اما «متاسفانه حکومت با نفوس در این خانه دروازه‌های امید را بر روی مردم بسته است.»
نمایندگان منتقد در مجلس همواره اعضای هیأت اداری و برخی نمایندگان را به طرفداری از حکومت متهم کرده و تأکید دارند که آنان مانع اصلی اعمال صلاحیت‌های نظارتی مجلس‌اند.
این نمایندگان مجلس این حمله تروریستی را فاجعه خوانده و نهادهای امنیتی را در جلوگیری از این حمله به کوتاهی متهم کردند.
این در حالی است که در حمله‌ی دیروز کابل بر یک مرکز توزیع شناسنامه حدود 70 نفر کشته و بیش از 120 نفر دیگر زخمی شده‌اند.